20 februari, 2013

Blandade känslor


Det blev precis tvärtom mot vad jag hade förutspått. Freddan fick alltså inte förlängt med Nyköpings Hockey. Jag hade redan skrivit två blogginlägg som nu åker i papperskorgen, visserligen var de halvfärdiga men eftersom båda inläggen hade skrivits med ett innehåll där jag räknat med Johansson som kapten vid rodret även nästa säsong. Nu blev det inte så.

Hur mycket den missade PO platsen spelade in kan vi bara sia om men hade laget gått vidare så är det inte omöjligt att Johansson blivit kvar även nästa säsong. Men samtidigt tycker jag att klubben gör rätt om man inte är säker på att man fått med sig spelarna om man förlängt med Johansson. Det behöver inte betyda att spelarna är missnöjd med Freddan, absolut inte. Det kan ju vara som man skriver på hemsidan att ”det är dags att få in en ny röst i omklädningsrummet.” En förändring för att kunna utvecklas.

Som person är Fredrik Johansson helt klockren. Alltid supertrevlig och tillmötesgående och Fredrik har haft en massa andra uppgifter i föreningen än att bara träna och coacha A-laget. En föreningsmänniska rakt igenom. Därför är det med blandade känslor som jag emottog nyheten idag. Jag har både full förståelse för att man vill göra en förändring i ledningen kring A-laget samtidigt som jag verkligen gillar Johansson.

Vem som nu kommer att ta över efter Freddan är i dagsläget oklart. Jag har redan läst ett antal olika spekulativa alternativ på forum och bloggar. Men jag har svårt att se någon av dessa namn kunna ta över det Johansson påbörjat. Att folk ropar efter Söderström nu är lite humor tycker jag. Söder hittar vi snart i elitserien, inte i Div1.

Vill passa på att tacka Johansson för allt han gjort för klubben och för alla timmar han lagt ner på mitt tjat och även önska honom lycka till med vad han än tar sig för nu. Vi lär höras Freddan. Var så säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.