14 juni, 2012

Jag hade fel. Igen!


I ett tidigare inlägg siade jag om att Erik Planeby och Andreas Jensen inte helt nödvändigtvis skulle spela i samma lag nästa säsong. Men jag hade fel. Jätte fel. Idag blev det klart att Jensen och Plane kommer att spela i Kumla nästa säsong.

Trots detta är jag helt klar i min åsikt att NH gjorde rätt i att inte behålla Erik. Inte fan värvar man en spelare och får en annan på köpet. Inte i min värld i alla fall.

Det betyder även att Erik och Andreas kommer till Nyköping för att träningsspela den 17 augusti.  Det ser jag fram emot. Såklart!

**********

DennisPersson till Brynäs. Bra klubbval och kul att kunna följa Dennis på isen nästa säsong. Lite extra spännande med mötena mellan Timrå och Brynäs. Brödrakampen går vidare….. Minns när NH mötte Västerås i PO till kvalserien för några år sedan och Dennis lirade i NH och Robin i VIK. Vilka som vann? NH såklart och NH-klacken var inte sena med att påpeka för Robin att vi minsann har den bättre brorsan. 

**********

Måste bara plita ner några ord om Sundsvall. Laget som trillade ur allsvenskan förra säsongen och som verkar ge järnet för att så fort som möjligt vara tillbaka på allsvensk mark. Något även NH ville när det begav sig. Man värvade ihop ett superlag, med div1 mått mätt alltså. Budgeten var nästan densamma som i HA, och samma tänk har Sundsvall. Hur det gick kommer vi nog alla ihåg. Jag har såklart ingen aning om hur Sundsvall har det i plånboken men likheten är skrämmande. Nu ryktas spelare som Per Hållberg, Emil Bejmo, Eetu Qvist med flera till Sundsvall som redan gjort klart med bland annat Lagerström, Hertzberg och Zetterström. Sundsvall ser bra ut redan och med nämnda spelare skulle man lätt vara en av favoriterna till kvalserien. Men kommer publiken att stanna även i div1? I allsvenskan snittade man 1171. Det är 300 personer mindre än vad Nyköping snittade i allettan förra säsongen.

/Snart gameday.

1 kommentar:

  1. Lokalprofil med stor plånka som gör det möjligt. Kortsiktig lösning, sånt där kommer alltid krackelera förr eller senare. Utan stark organisation, ekonomiskt likväl sportsligt och med möjlighet till publikunderlag så är man rökta. Kanske hoppar man upp till Allsvenskan ett par säsonger men sen kan nog inte ens ett totalt förfall av Timrå hålla Sundsvall starkt.

    /Gustaf

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.