29 juni, 2012

Vi bryr oss - Oavsett


Jaha inte mycket att skriva om för tillfället vad det gäller nyförvärv till NH. Det som har präglat Div1 de senaste dagarna är ju såklart Borås – Asplöven affären. Eller vad ska man kalla den? Att Borås skall ner i ettan är det nog inte mycket att diskutera om, men vad som händer därefter är väldigt oklart.

Skall Asplöven upp? Skall det bli 13 lag i allsvenskan? Skall alla serier göras om och därmed riva upp alla spelscheman osv? Frågorna är många och jag tänker inte ens försöka mig på en gissning om vad som kommer att hända. Det enda jag vågar mig på att gissa är att Borås kommer att överklaga och att beskedet kommer att dröja minst en månad till. Dåligt skött av förbundet. Och då är jag otroligt snäll i min kritik.

Hur detta kommer att drabba NH? Troligtvis inte mycket mer än att det öppnar sig några dörrar för eventuella nyförvärv från Västra Götaland. Ett lag som dock drabbas mer är Björklöven om Asplöven nu går upp. De kommer inte att ha mycket mer än Kiruna att mäta sina krafter med och det kommer nog att göra Div1 A lite mindre attraktivt för spelare som vill uppåt i karriären. Tråkigt som sagt.

**********

Vad har hänt mer i Div1 D på sista tiden då?

Ungefär ingenting. Förutom en stor värvning till Väsby som blev klar i dag har det varit stiltje gällande nyförvärv. Väsbys nyförvärv är stor. Jesper Hoffman heter gotlänningen som kommer spela I Väsby. 207 cm lång och 105 pannor är inte dåligt. Hoffman kommer från Björklövens J-20 lag.

Järfälla har förlängt med åtta spelare. Namnen på dessa hittar ni på Järfällas hemsida.

**********

Kommer ni ihåg Jarmo Jokila? Nej trodde nog inte det. Han skulle spelat för NH året vi åkte ur allsvenskan. Det har gått bra för honom och efter att ha gjort ett par säsonger i Finlands högsta liga och därefter varit i Slovakien blev han idag  klar för Neman Grodno som spelar i Vitrysslands högsta liga. Ointressant, jag vet. Synd att Nyköping inte fick möjligheten att stifta bekantskap med honom.

**********

Det börjar dra ihop sig för mig att tippa utgången i Div1 D, eller dra ihop sig är lite påskyndat. Jag tänker ge det några veckor eller så men många lag har inte ens börjat värva eller i alla fall avslöja vad man har värvat. Och med tanke på hur det brukar se ut i vissa lag så kommer det dröja länge innan någon information kommer ut till resten av oss intresserade. Synd för oss. Synd för dem för de kommer såklart hamna i botten av min lista. J

***********

Nu när EM snart är över och OS ligger några veckor bort kanske det är dags för alla sportchefer att fixa klart sina trupper så vi övriga får lite matnyttigt att sia om. NH saknar ett namn? Eller två om nu inteEnlund får ordning på problemet efter hjärnskakningen. Fan tänk om hans karriär tog slut den där pissmatchen mot Nynäs? Katastrof för Jens och katastrof för oss. Vi älskar ju spelare som Enlund. Attityd betyder massor, men i Jens läge är det hälsan som kommer först. Skit i oss Jens och ta hand om dig. Vi bryr oss oavsett.

/Inte mycket att skriva om

1 kommentar:

  1. Det blir ingen Gozzi i NH vilket känns bra. Det behövs ett bättre namn, en målskytt på den sista platsen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.