03 september, 2012

Huddinge förstärker och lovord till NH


Idag gjorde Huddinge klart med forwarden Måns Krüger som förra säsongen spelade i Modos J20 lag. Måns fick även testa på elitseriespel med klubben tre matcher blev det bestämt där. Måns var också utlånad till Sundsvall några matcher. Känner ni igen mönstret? Min tanke går direkt till Anton Byström som spelade i samma lag förra säsongen.

På tal om Byström, fick idag via en kompis idel lovord av ett stort MoDo fan gällandes Byström. Det är bara att gratulera Nyköping. Han är för bra för ettan sas det. Lovar gott!

**********

Nyköpings Hockey söker en säljare. Ett spännande jobb för vem som helst som gillar utmaningar. Och ett jobb skall väl vara utmanande?

**********

Våra juniorlag har varit i farten i helgen. J20 var nere i Lindköping och mötte HF Lindköping(Div1). De gick segrandes ur mötet. 7-3 skrevs siffrorna till och även J18 vann sin bortamatch mot Nacka. 3-0 blev det i matchen och det ser lovande ut för våra juniorlag.

**********

Det har varit många diskussioner i kommentator fältet angående hur Fredrik och Magnus formerar A-laget. Min åsikt är egentligen enkel. Det är fortfarande träningsmatcher och än hoppas jag och tror att det är långt till paniken. Att det diskuteras är kul och sunt. Intresset runt hockeyn finns kvar i Nyköping och det är jag väldigt glad över. Nio dagar kvar. Sen är det allvar. Jag måste erkänna att jag redan nu längtar och att en liten nervös känsla börjar infinna sig. Eller är det känslan av förväntning jag känner?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.