10 november, 2012

Fredag blev visst lördag


(Det här inlägget skulle publicerats igår kväll men min internetuppkoppling låg nere så jag kör fredagsnotiserna på lördagsmorgonen i stället.)

Skönt att varva ner och ta helg. På söndag är det bortafight mot Nacka. För alla som inte tänker åka upp kommer matchen att sändas på webben.


**********

Det har dykt upp en ny NH blogg som verkar vara välskriven och av hög klass. Den hittar ni här:


**********

Att förvalta en 1000-lapp

Min jävla 1000-lapp är snart borta. Snart dags att gå ”all in”. Det är sällan det fungerar men just nu funkar det inte att snålspela så varför dra ut på lidandet? Nej ta det med våld kanske är rätt melodi. En gammal travkompis sa alltid till mig att ”du får aldrig ta det med våld, det funkar inte”. Jag lyssnade på honom då men nu inser jag att han vinner ju heller aldrig inte ens vid smekspel. Byt taktik och gör om och gör rätt.

**********

För alla som inte läst SHLs  inför Vallentuna rapporten måste jag bara citera skribenten,

Kuriosa: lagledare Grezze och Visby/Romas matrialare Stuxa träffades utanför ishallen innan matchen och föll i varandras armar, kramandes.

Vilken syn!

Dessa människojättar såg ut som två björnar som parade sig, något vi sällan ser med andra ord!”

Humor på hög nivå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.