27 november, 2012

Min syn på ”Nyllet till Hästen”

Jag måste i ärlighetens namn säga att jag inte är imponerad av den värvningen. Inte för att Mikael Nylander är en dålig spelare. Inte alls, tvärtom har jag alltid gillat Nylander på isen. En otroligt trevlig spelare att titta på och som ibland, eller rättare sagt allt för ofta har verkat mer begåvad än sina medspelare. På gott och på ont. Men underhållande är det nästan alltid att se ”Nyllet” lira.

Men jag har svårt för dessa kontrakt som gäller över någon enstaka match.  Nylander till Hästen heter det. En match är det som gäller. Nja jag gillar det inte. Men samtidigt förstår jag grejen. Publikmagnet som inte kostar ett öre för föreningen är ju på ett sätt en vinn, vinn situation. Men jag är ändå emot själva grejen trots att jag egentligen inte kan hitta något negativt att peka på.

Jonathan Ericsson tre matcher i Vita Hästen och Jhonas Enroth två matcher i Huddinge kan jag köpa eftersom de gjorde det i sina respektive moderföreningar. Jag undrar när vi får se Rick Nash skriva på för första perioden i Asplöven, eller varför inte värva in Malkin för att teka i första perioden i något hett Blekingederby mellan Olofström och KRIF?  Jag vill att man värvar på riktigt helt enkelt. Fast som jag redan skrivit. Skulle NH få för sig att göra något liknande kanske jag ändrar åsikt i fallet. Men tills dess får jag dissa fenomenet.

**********

Om jag har räknat rätt ligger Nyköping på en hedrande 6:e plats i hela Div1 när det gäller publiksnittet på hemmaplan. Det är ändå riktigt bra med tanke på hur svårflirtade Nyköpingspubliken är. 1011 är snittet i skrivande stund för NH. Björklöven, Vita Hästen, Mörrum, KRIF och Skövde är lagen som ligger före Nyköping i den tabellen.  Löven är överlägsna med sina 2537 personer på nio hemmamatcher. Strax före Nyköping ligger KRIF på 1088 personer.

**********

Kim Sunna som Nyköping var ute efter under silly season skrev idag inte helt oväntat på för sin moderförening Kiruna. Ett val som det ryktats om ända sedan Kim fick åka hem efter sitt korta och misslyckade Frankrikeäventyr.

**********

 
Zelda Ringström var på gårdagens träning och fotade. Här är Jens Enlund in action. Vi är många som väntar på att få se honom tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.