21 november, 2012

Sjukstuga del 211


Ett uppehåll skulle inte skada. Ett par nya på frånvarolistan tills dagens match. Inte några allvarligare åkommor men det skulle vara bra att få spela några matcher med ordinarie manskap för ovanlighetens skull. Crippa, Joni och Eklund vilar idag. Plus de som redan är borta sedan tidigare. Ånelöf, Bröms, Norberg och Enlund. Sju ordinarie spelare borta alltså. Rekord?

De tidigare matcherna mot Botkyrka har slutat med seger, men trots att det är toppen mot botten har det varit jämna matcher som lika gärna kunnat slutat oavgjort eller till och med förlust. Kommer första förlusten i dag kanske?

Jag vill verkligen se ett effektivare powerplay i kväll. Det såg enligt uppgifter till mig inte alls bra ut senast mot Järfälla och jag hoppas verkligen att Johansson gnuggar mängder av det på träningarna innan allettan drar igång.

Om jag ska ge mig på att tippa matchresultatet blir det en jämn och hyffsat målrik historia. 5-4 till hemmalaget efter OT blir min chansning. Men å andra sidan har vi ju Niklas Lehmann i hyffsad målform. Kan han fortsätta att leverera? Tungan på vågen?

**********

Att förvalta en 1000-lapp


Botkyrka – Nyköping X (11,00) En chansning. Skulle NH vinna är det ok att torska 100:- Skulle det bli oavgjort blir det lite plåster på såret. Vid förlust är det bara att gräva ner sig.

Odds: 11 x 100:- Ev utdelning 1100:- Kvar i kassan efter dagens spel 1300:-

**********

Annars ser omgång 21 av 27 ut att bli en otroligt viktig omgång, inte minst matchen Huddinge – Åker. Förloraren kommer känna flåset från lagen underifrån. Endast två poäng kan skilja mellan Åker och Väsby. Sug på den. Två poäng och sex matcher kvar att spela. Gastkramande! Får se om min splitvision funkar efter gårdagens fotbollsdrama på O´learys. Undrar vilken idiot som kom på att man kan sälja tillbringare med öl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.