18 november, 2012

Järfälla blev tydligen en bortamatch


Järfälla borta igen. Förstår inte riktigt hur spelschemat fungerar. Vi mötte dem borta senast och borde enligt min tanke då möta dem hemma idag, men icke. Dock kan man se matchen på webben som jag skrev igår.


Som sagt borta mot Järfälla är inte någon lätt match. Järfälla åkte på en ordentlig snyting i Åker senast och det var första förlutsen på väldigt länge för dem. Närmare bestämt sju raka utan förlust under ordinarie tid. Nyköping var laget som senast vann mot Järfälla innan Åker. Repris idag? Troligtvis men långt ifrån solklart. Nyköping saknar fortfarande ett koppel spelare, Bröms, Norberg, Enlund (som börjat köra för fullt på träningarna), Ånelöf och Berg. De två sistnämnda är troligtvis tillbaka nästa vecka.

Nyköping gäller som favoriter i matchen men jag vill ändå höja ett varnande finger för Järfälla som har en hyffsad hög högsta nivå. Mitt tips blir 4-3 till NH. Bjuhr, Mozart, Byström och Selin blir målskyttar.

**********

Att förvalta en 1000-lapp


Det gick ju åt skogen senast men det var väntat. Idag har jag faktiskt hittat ett par matcher som jag anser vara spelvärda. Men sen är det ju på isen det skall avgöras.

Dagens dubbel ser ut som följer:

Väsby – Wings 2 (2,45) Ett norrderby i D-serien. Tycker att Wings har underpresterat hela säsongen men ska man ta den lilla chansen som finns till en allettan plats måste man vinna i kväll. Väsby var väldigt bleka i Rosvalla.
Nacka – Vallentuna 2 (2,30) Nacka har problem med målskyttet. De har blivit nollade två matcher i rad. Vallentuna var chanslösa på Gotland i fredags men har hyffsad form. Tror på bortaseger.

Totalt odds 5,64 x 204:- Ev utdelning 1149,54:- Kvar i kassan efter dagens spel 1400:-

1 kommentar:

  1. Synd att länken inte är till rätt match eller är det bara hos mig det är fel ???

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.