17 oktober, 2012

Dyrköpt seger mot Järfälla

Såg matchen på webben. Helt ok bildkvalité och eftersom Järfälla inte tar betalt för tjänsten är det bara att tacka och bocka. Hatten av! Som ni kanske har märkt har jag inte hunnit med att skriva ett litet inför matchen inlägg och inte heller lägga ett nytt spel i min kamp att försöka förvalta den där 1000-lappen.

Min tolkning av matchen är att NH är ganska mycket bättre än Järfälla utan att spela på topp. Man missar mängder av lägen och därmed lever matchen hela vägen in i kaklet. Tyvärr! Johan Svensson var bra i kassen och det defensiva arbetet kan man inte klaga på. Offensivt vill jag se mer jävlar anamma i avslutningsfasen. Man behöver inte spela pucken ända in i målet.

Dyrköpt blev det ändå efter som att Bröms såg ut att ha spelat sin sista match på ett bra tag. Nyckelcentern åkte på en smäll i offensiv zon och det såg ut som att ljumsken fick sig en ordentlig smäll. Han fick ledas av isen och som sagt såg det inte bra ut alls. Nu är jag självklart ingen expert på området och att jag betraktat allt från en oskarp websändning gör ju inte min bedömning helt trovärdig. Bara att hålla tummarna att det inte var så illa som det såg ut.

Fredrik Johansson hyllar grabbarnas inställning och sättet de krigar hela matchen. På min fråga om vilka spelare han tyckte stack ut lite svarar han att det här var en lagseger. Inte en coachseger alltså frågar jag. Då svarar Johansson: ”alla segrar är coachsegrar!” Innan han brister ut i skratt. Skön är han vår tränare.

**********

Åker sägs ha gjort klart med en stark förstärkning i defensiven. Det är Martin Filander som sägs vara klar för Åker. En viktig kugge för dem! En bra värvning till ett något sargat Åker som tappat Jim Gustafsson i veckan.

**********

På söndag är det hemmamatch igen. Botkyrka gästar Rosvalla och då har NH chansen att ta sin 7:e raka. Vore grymt. Nyköping ligger åtminstone tillfälligt högst upp i tabellen.

2 kommentarer:

  1. Måste säga att det är bedrövligt beslut att låta Bröms spela i en match där vi hade klarat oss utan honom. Johansson sa innan match att han hade problem med ljumskarna och risken med att spela honom och de konsekvenserna det kunde innebära. Han hade lätt kunna stå över denna och även nästa match utan att Allettan-platsen ska vara i fara. Det är den säkerligen inte nu heller men vi pratar MINST en månad borta av det jag såg.

    Det var båda ljumskarna som gick. Först såg det ut som juvelerna som fått sig en smäll, vilket man ironiskt nog hoppades på med tanke på de uttalade problemen med ljumskarna. Men det var tydligt att han tog sig åt båda ljumskarna och skrek så att det gjorde ont på läktaren. Så onödigt....

    /G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig. Men det är lätt att vara efterklok. Men det känns riktigt onödigt just nu. Bröms är inne på sjukhuset i detta nu och det är bara att hålla tummarna att det inte är något som gått av. Men i ärlighetensnamn så känns det prognosen inte så lovande.

      Undrar om Sportchefen tänker likadant som jag om nu Bröms skulle missa resten av säsongen. Jävligt synd är det hur som helst. #lättattmålafanpåväggen

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.