12 december, 2012

Hedlund lämnar Åker


Joakim Hedlund lämnar alltså Åker lagom till jul. Vad som händer den forne NH-spelaren nu vet jag inte men Joakim messade mig i morse och bekräftade att ryktet stämde. Och nu skriver han på twitter:

” Vill tacka alla grabbar i #åkershockey, varit grymt kul att få lära känna er! All lycka i allettan och framtida karriärer.”

Tråkiga nyheter för jag har alltid gillat Hedlund både på och utanför isen. Vi får se vad som händer nu för Pebben, men att det blir NH är väl lite för mycket att hoppas på.

**********

Att förvalta en 1000-lapp


I kväll är det sista rundan i C,E och F-serierna. E-serien är den som det är mest spänning i. Det står ju som bekant mellan Mariestad, Tranås och Västervik. Mariestad har avgörandet i egna händer eftersom man har tre poäng till godo mot lagen som jagar. Tranås har överlägset bäst målskillnad men måste ha hjälp av Vimmerby som möter just Mariestad. Ni fattar väl……

En dubbel hittade jag som jag ansåg vara spelvärd i kväll. Håll till godo.

Tierp – Hudiksvall 2 (1,95) Hudik har seriesegern att spela om. Borde räcka som motivation.
Vimmerby – Mariestad X (4,60) Oavgjort räcker för Mariestad för att fixa en plats i Allettan.

Totalt odds: 8,97 x 100:- Ev utdelning: 897:- Kvar i kassan efter kvällens spel: 1670:-

1 kommentar:

  1. Men vilken soppa d verkar vara i Åker. Nu är gästboken nedstängd på hemsidan också.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.