09 december, 2012

Vinst, oavgjort eller kanske en förlust?

Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade här. Tyvärr har det varit fullt upp på sista tiden, men jag tror att det börjar lugna sig nu. Jag har några spännande saker på gång till bloggen som jag tänker presentera framöver.

Ni som har följt mitt återkommande: Att förvalta en 1000-lapp vet att det går käpprätt åt skogen. Kan man tro i alla fall. Men om ni kan bevara en hemlighet så ska jag avslöja att förra tipset satt, trots att jag bommade en match. Enköping vann på OT mot Surahammar men jag hade en 1:a på den matchen. Trots detta betalade spelbolaget ut 1300:- till mig. Men säg inget för då vill de väl ha tillbaka pengarna. De går ju ändå till välgörande ändamål.

Ett tips till samtliga som går på Nyköpings hemmamatcher är att komma till medlemspuben på vippen. Man måste vara medlem som sagt, antingen i Nyköpings Hockey (eller ha säsongskort)eller i NH-Support för att få komma in. Men det är alltid en trevlig stämning där uppe och mycket hockeysnack såklart. NH-support anordnar ett matchtips där det gäller att tippa resultatet i matchen och som utslagsfråga gissar man tiden för första målet. I onsdags tippade jag 6-2 till NH och att första målet skulle komma 11.11. Nyköping vann med 6-2 och gjorde första målet 11.10 Mitt tips var svårslaget men inte omöjligt att slå, bara nästan. Nog med skryt!

Till själva matchen då. Det blev en målmässigt enkel seger trots att spelet inte stämde alls i första perioden, men det blev bättre och bättre ju längre matchen led. 6-2 var kanske lite i överkant men med så många spelvändningar och två mot en eller tre mot en lägen som resultat så vinner man inga matcher. Något för Wings att tänka på inför fortsättningsserien.

311 personer såg matchen vilket är katastrofalt dåligt, nästan lika mycket publik på Rosvalla som det delades ut utvisningsminuter i Åker samma kväll. 165 minuter delades ut och 126 av dessa till Åker/Strängnäs. Men med tanke på väder och annat så var publiksiffran mindre oväntad än antal minuter i Åker. En omdiskuterad händelse från matchen kan ni hitta här:


När jag kom ner till Rosvalla hade jag svårt att parkera bilen. Det var nästan helt tomt på parkeringen och jag fick beslutsångest vilken plats jag skulle välja. Inte kul. På fredag avslutas ju GS och då hoppas jag på en mer normal publiksiffra.

**********

Det spelades ju hockey i fredags också. Tre matcher och där V/R i det närmaste säkrade seriesegern. Man vann mot ett något desarmerat Järfälla som ändå kämpade på efter bästa förmåga ute på ön. Men 6-3 till Visby är ändå rätt klara siffror. V/R behöver i praktiken en poäng till för att ta hem Div1D med tanke på målskillnaden jämfört med NH. Grattis Visby/Roma till ingenting säger jag.

Wings vann övertygande mot Åker med 5-1 och såg till att spänningen runt strecket finns kvar eftersom Väsby inte klarade av Botkyrka. Åker sakade ett koppel spelare, två efter spektaklet mellan Åker – Vallentuna. Finns dessa med i kväll? Förmodligen!

**********

Till dagens match mot Vallentuna har det tillkommit några spelare på sjuk/skadelistan.

Crippa har problem med ena knät och kommer vila fram tills allettan drar igång. Om han inte spelar mot Vimmerby vill säga. Då väntas även Bröms göra comeback och redan på fredag mot Nacka skall Enlund äntligen spela. Om allt går som man tänkt förstås.

NH har ju plus-statistik mot samtliga lag som förtillfället befinner sig över strecket. Skulle man förlora och Vallentuna går om Åker har man det inte. NH förlorade mot VT hemma men vann borta. Jag tror på en jämn match i eftermiddag och VT har ju som bekant allt att spela för. Nyköping kan spela mer avslappnat och jag tror att det passar oss ganska bra. Ska jag gissa på resultatet så blir det 5-4 till Nyköping och första målet görs redan efter 3.40.

 

@NBbrunelius

1 kommentar:

  1. Just i detta nu! inser jag att Åker har samma domare i kväll som de hade i senaste hemmamatchen där 126 minuter delades ut till Åker. De hade väldigt många synpunkter på domaren då. Det brukar inte vara till lagets fördel nu! OJ! :-)

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.