18 december, 2012

Lite "silly" igen


Det har ju som bekant varit en del rykten kring Nyköpings Hockey lagom till juluppehållet. Johan Eriksson ryktades vara nära att signa med laget men ledningen nekade till att man skulle vara på gång att skriva med någon back. Fram tills för ungefär en vecka sedan när Johan var klar för resten av säsongen.

I samma veva blev det klart att Joakim Hedlund lämnat Åker under oklara förhållanden. Motivationsbrist sas vara anledningen men den Joakim jag känner borde inte ha några problem med motivationen, men det låter jag vara osagt. Inte helt överraskande tog ryktena fart ganska omgående. Jag har bland annat fått ett antal mail där supportrar frågat om var Hedlund ska spela efter jul. Enligt ett mail skulle Hedlund vara så gott som klar för Nyköping.  Naturligtvis har jag inte den blekaste egentligen men jag tog saken i egna händer. Jag kontaktade Hedlund och jag fick svar på några av frågorna som båda jag och många supportrar ville veta. Vad händer nu Joakim Hedlund?

En sak är säker. Det saknas inte anbud för SNs svaljakts vinnare från 2010/11. Hedlund verkar vara högvilt bland lagen i Allettan Mellan. I torsdags och fredags droppade det in, inte mindre än fem konkreta bud att ta ställning till för Hedlund. Dock inget från ”Moderföreningen” enligt Joakim.

 Det stämmer att jag inte hört något, men Nyköping har ett jättebra lag med många duktiga forwards så det är inget jag är besviken över

Vilket genast tog samtalet till det som länge diskuterats på olika forum och även här på bloggen tidigare.

Vad var det som fick dig att lämna NH efter genombrotts-säsongen 2010/11?

         Det som hänger kvar över mig var faktiskt inte som det ryktas om. Jag sa att sätt mig gärna i en fjärde lina om jag inte presterar, men låt mig inte börja i en tredje för fjärde året i rad. Jag menade inte att jag krävde en plats i första eller andra linan utan jag ville få en chans att spela till mig den. Inte ha det i kontraktet. Absolut inte!

Då kan vi avsluta de ryktena. Kan du nämna något lag som visat intresse?

           Jag vill inte göra det just nu.

9 kommentarer:

  1. Skönt att det blivit utrett. Det låter mer sannolikt än att han skulle satt ned foten med krav på att spela i andra linan hela säsongen. Finns ju smidigare sätt att lämna klubben på så att säga.

    Frågan är ju såklart om det där mailet kom före eller efter intervjun, jag tolkar det som om det kom före.

    Givna spekulanter lär iaf. vara Huddinge, Visby och möjligtvis Hudiksvall. Att ta sig till ön för ett kvartals lirande borde ligga närmast om inte NH nappar.

    Jocke vore en grym tillgång om han kan finna sig i att starta i tredje/fjärde den här vändan.

    /G

    SvaraRadera
  2. Han får ju i så fall lira i 4e:

    Bjuhr-Bröms-Andersson
    Tornberg-Byström-Svensson
    Enlund-Lindholm-Lindlöf
    Berg-Lehmann-Hedlund/Thim/Kim

    Skulle va stackars Thim som får ge plats åt Jocke eller om Enlund inte håller så finns ju plats i en 3e..

    SvaraRadera
  3. Hur tänker du när du sätter Byström som andra center? Tycker du att han är bättre än Lindholm?

    SvaraRadera
  4. Hello to every one, the contents present at this website are actually amazing for people experience,
    well, keep up the good work fellows.
    My web page :: amazing commercials

    SvaraRadera
  5. Nej har inte gått på att han är bättre, utan på vilka spelartyper som jag tycker passar ihop. Hade ju helst sett Crippa som forward ist för Svensson och att Svensson tog Lindlöfs plats men nu vill ju inte Crippa spela forward så då blev han center i 3e som då skulle matchas lika hårt som 2a så skulle ju inte bli någon skillnad :)

    SvaraRadera
  6. Ska man se rent krasst på hur det kan tänkas se ut så kommer inte Svensson spela i andra. Han har gjort det när skadeläget varit som värst men blivit förpassad till fjärde i varje match när ordinarie spelat. Vet att många gillar Svensson men Johansson kommer aldrig sätta honom i andra om inte skadeläget skulle vara liknande det som varit i GS.

    Det är nog rätt, Svensson fungerar bra när han får driva med puck med kontroll men har en förmåga att hamna fel i offensiv zon vilket blir brutalt tydligt när laget tappar puck. Det är ju sånt som kommer med utvecklingen men i en stundande Alletta blir det än mer viktigare att hela laget är på rätt sida.

    /G

    SvaraRadera
  7. Jag skulle gissa på att det finns tre alternativ för NH. Antingen behåller man truppen som den är vilket jag tror mest på. Eller så vill man ta in någon riktig toppspelare och där kanske inte Heldlund passar in riktigt idag med tanke på att han har producerat dåligt i Åkers. Alternativ tre är att det skar sig mellan Hedlund och NH vid förhandlingarna och därför vill man inte ta upp kontakten. Det sista vore tråkigt för långsynthet är en dålig egenskap. Grattis till det lag som får in en sugen Hedlund.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag glömde ett fjärde alternativ. Hedlund själv kanske inte vill till NH. Men jag rankar mitt första alternativ som det mest troliga :)

      Radera
  8. Ja bara att hoppas att vi får behålla Svensson gärna på långt kontrakt. Han, Thim och Berg mfl är ju "egna" från juniorleden (jag vet att Svensson är från SSK och Thim från Flen. Det är ju större risk att vi får in mer lovande unga spelare från J20-elit / Super-elit om det syns att man kan ta sig upp till a-laget den vägen. Tänker då på spelare som Byström. Hoppas även Eberhardsson blir kvar även om han fått minimalt med speltid så har han producerat bra på dom få inhopp han gjort.

    Över lag så är jag nöjd med HELA laget vi har i år!!
    Har ju gnällts en del på juniorerna speciellt då backarna men tycker inte man kan ha för stora krav på dom, tar tid att slussa in dom i seniorhockeyn och nu blev det ett jättetapp på rutin och ändå så har det gått så pass bra.

    Hoppas det rullar på fint i allettan nu =)

    /Helnöjd!!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.