19 januari, 2014

Patrik Eklund en riktig vinnarskalle!


Det blev precis så hårt och jämnt som jag trodde innan matchen. Hudik är ett bra lag och det finns inte något lag som åker dit upp och hämtar några enkla poäng, eller ner om man så vill. Det såg nästan lite väl lätt ut efter halva första perioden, till och med så enkelt att jag inte ens brydde mig nämnvärt om att domaren dömde bort ett solklart mål för NH. Det här skulle ju ordna sig ändå liksom. Eller inte….

I andra perioden kommer hemmalaget ut och dominerar på ett starkt sätt, och jag undrar hur många solklara chanser Niklas Zetterström kan missa i rad? Nästa chans kommer Zetterström garanterat få utdelning så nu är ni varnade Visby/Roma. Ge honom inte det utrymmet han fick i kväll för då smäller det. Kvitteringen kommer föga oväntat för Hudik och de är dom värda, säger jag som är sjukt enögd.

I den sista perioden käns båda lagen lite mer avvaktande än man gjort tidigare men två riktigt onödiga utvisningar signerade Anton Karlsson ger hemmalaget övertaget och ledningen när Lundin skjuter in 4-3 i PP. . Ta en titt på highlights på lokalsporten.se  från matchen. Kolla på Eklund i NHs bås när Hudik tar ledningen med 4-3. Jävlar vad den killen hatar att förlora!

Som tur är så är Crippa stekhet i NH för tillfället. Hans hattrick i onsdags var ingen tillfällighet utan när han fri med Måns Johansson sätter kvitteringen känns det som att minst en poäng var räddad. Men NH ville mer, och Patrik Eklunds vinnarinstinkt visar sig. Ett bra skott på en skymd målvakt letar sig in och segern var ett faktum.

Skön seger som fick avslutas tittandes mellan fingrarna hemma i TV soffan. Spännande är en blek beskrivning av den här matchen. Hörde att stämningen var total på undervåningen på O’Learys denna söndagseftermiddag. Succé igen med andra ord och det är bara att hålla tummarna för att denna ”hockeyfest” fortsätter, för nästa gång kommer jag vara på plats, var så säker!

I och med tre poäng i kväll så blir det en ny seriefinal på onsdag. Kommer  det inte mycket folk då så skulle jag bli mycket förvånad eftersom det är gratis och NH går riktigt bra för tillfället. Två saker som brukar betyda bra med publik i Nyköping, tyvärrr brukar det även betyda att NH spelar som……

Men jag orkar inte måla fan på väggen utan jag tycker vi tar det efter onsdagsmatchen. Ta med alla ni känner på onsdag och gör det till den hockeyfest som det har potential att bli. Gratis är gott!
/Utmaningen

3 kommentarer:

  1. Som så kallat "hardcore" fans, får man då hoppas att Sverige förlorar mot Polen i Handbolls EM imorgon? Det skulle ju göra onsdagens match mot Frankrike ganska betydelselös = mer folk på Rosvalla?

    Men man kan ju inte hoppas på att Sverige ska förlora oavsett sport, knepigt ;-(

    / Jonas

    SvaraRadera
  2. Blire tillräckligt med folk så kan det händ att en trumma åker fram på onsdag

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.