20 april, 2012

Återförening


Säsongen var 2007/2008 och Nyköping spelade i allsvenskan. Poängkungen i NH hette Jens Jakobs. Två andra duktigar spelare som huserade i NH den säsongen var Niklas Olausson och Niklas Fogström. Dessa tre duktiga hockeyspelare kommer nästa säsong att återförenas i Luleå. Kul! Andra spelare som fanns i Nyköpings Hockey 2007/08 var Niklas Bröms, Johan Ånelöf och Markus Andersson. Niklas Olausson är ju även med i truppen som skall försöka ta revansch på Schweiz i kväll. Det ryktas om att han skall få spela med Harju och Omark. Låter som en fin omgivning för Niklas.

* * * * * * * *

Visby/Roma har i dagarna förlängt med backen Niklas Dahlberg. Jag måste säga att jag inte har koll på honom, men det finns en back jag har lite bättre koll på som förra säsongen spelade i V/R. Johan Eriksson heter han och det är en grymt duktig back. Undrar var han kommer att spela nästa säsong?

* * * * * * * *

Det verkar gå trögt med Sundkvist. Kan det vara så att Skövde som nu verkar klara sig från konkursen tack vare Fahlander har givit sig in i leken? Knappast troligt, jag gissar att han kommer att presenteras inom kort i Nyköping. Det är alltid ? som måste rätas ut innan ett kontrakt kan skrivas under och det är ju en hel del som måste ordnas. Jobb, bostad etc.

* * * * * * * *
Eftersom att det är stendött på ryktesfronten för tillfället tar jag med tacksamhet emot tips på nhtyckaren@hotmail.com
/fredagsmys


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.