27 april, 2012

Koponen vill, vill NH?


Jag lovade ju ett tidigare inlägg att jag skulle försöka forska lite i status angående Antti Koponen. Tiden räckte inte till men SN gjorde jobbet åt mig skulle man kunna säga. I gårdagens tidning kunde man läsa att Antti är jätte sugen på att spela minst ett år till i klubben som ligger honom varmt om hjärtat. Nu vet jag inte om NH och Antti har pratat förlängning överhuvudtaget men om man inte kommer att göra det skulle det räknas som tjänstefel av sportgruppen. En frisk och sugen Antti som är beredd att satsa det som tränarna kräver är en jätte tillgång på den här nivån.

**********

Det surras även lite om sammarbetspartners för Nyköping. SSK och Linköping har nämnts. På tiden, om det stämmer. Den som lever får se.

**********

Det är mer och mer som pekar på att Borås inte kommer att få elitlicensen. Därmed skulle Asplöven spela i Allsvenskan nästa säsong. Det skulle även betyda att Nyköping och Åker kommer att spela i Div1D nästa säsong. Inte enbart negativt men nog hade det varit bättre med E-serien för NH?

**********

Jag har lite smått börjat kolla lite på våra blivande motståndare i/om det blir D-serien. Några riktigt spännande värvningar än så länge. Men många lag har ju inte börjat bygga på sina lag ännu. Mest har faktiskt Vallentuna värvat. Det är lite ovanligt för att vara en Stockholmsklubb. Men mer om det i nästa inlägg som sagt.

På återseende

/Långhelg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.