01 maj, 2012

Ny forward klar?


Martin Eberhardsson har det ryktats om ett tag nu, att han skulle vara på G till NH. Idag skall det ha blivit underskrift något som dock inte klubben kommit ut med ännu. Men enligt den här bloggen skall det vara klart enligt Martin själv. Den 19 åriga forwarden är ”fostrad” i Nyköpings Hockey men har spelat i Vita Hästen och Oskarshamn på juniornivå.

Förra säsongen gjorde Martin 28 poäng på 27 matcher i Oskarshamn J20 som spelar i elit divisionen.

**********

Jag har även fått indikationer på att det kommer att hända mer i Nyköpings lagbygge innan veckan är slut. Men inga namn har avslöjats. Tyvärr. Men om jag får gissa fritt så tror jag mycket på Jeppe och Mozart. Men som jag redan avslöjat så är jag en ganska dålig tippare.  Lite spets till forwardssidan vore på sin plats. Även om Mozart skulle vara spets så är man lite nyfiken på nyförvärv när det gäller just spets. Väntan kan kännas oändlig men förhoppningsvis är det värt att vänta på.

/Våren är här

10 kommentarer:

  1. Vilken vecka i ordningen är det som det skall hända saker?????

    SvaraRadera
  2. Egentligen håller jag med. Det är tålamods prövande. Hoppas de har koll på vad som händer. Från början skulle väl truppen varit spikad för länge sen?

    SvaraRadera
  3. Håller med er om det.

    Ganska säker på att vi kan glömma Mozart, Sundqvist och Jensen nu.

    SvaraRadera
  4. Läste precis att NH och Abeka har kommit överens. Det måste väl vara den bästa värvningen hittills? /Nicke

    SvaraRadera
  5. Frågan är väl hur det är med sportchefen om det är kompetensvärvat eller självutnämnd... Tomma löften om att det händer något i veckan sen mars månad nu. Värvas bara till 4:e femman. Än så länge blir det inge säsongskort...

    Dock så håller jag med att förlikningen med Abeka är en bra värvning.

    SvaraRadera
  6. Kan det kanske vara så att det var förlikningen man väntat på? För att säkerställa budgeten menar jag. Får hoppas på det. /Handbromsen är släppt?

    SvaraRadera
  7. Det har ju också antytts att man är redo att ha is i magen för att verkligen träffa rätt i värvningarna. Med tanke på att man vill ha en viss kontinuitet så borde förlängningar av Antti och Mozart vara prio nu när Skövde duon verkar vela med tanke på Fahlanders sista minuten-räddning av föreningen. Ett par toppar ska in för att täcka upp Håkansson och Rickmo och det är väl ingen panik egentligen även om det är en fördel att få välja bland de spelare som man vet kommer leverera i div.1

    SvaraRadera
  8. Is i magen. Vilka spelare finns kvar.... Lätt att ordna boende. Jag tvivlar på kunnandet...... Organisationen....Saknar ledare och spelare till juniorerna. Enånittio

    SvaraRadera
  9. Is i magen. Vilka spelare finns kvar.... Lätt att ordna boende. Jag tvivlar på kunnandet...... Organisationen....Saknar ledare och spelare till juniorerna. Enånittio

    SvaraRadera
  10. Jo det finns gott om spets där ute. Det är i alla fall jag inte så orolig för. Dock kan det vara på tiden att handla inom en snar framtid. Värvar du en bra spelare är det lättare att värva nästa osv.....

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.