19 maj, 2012

Lagkapten

Det finns några alternativ. Fast egentligen inte. Det blir Johan Ånelöf som får äran att bli lagkapten nästa säsong. Det är bara Kim som enligt mig kan utmana om den posten men med förra säsongens skadedebackel i åtanke så är det Johan som får C på bröstet. Niklas Bröms skulle kunna vara ett annat alternativ men jag tror lotten faller på någon med NH som moderförening. Eller missar jag något här? Vad tycker läsarna i fallet?

**********
På tal om Kim. Jag tror att det kan bli bättre än många tror när det gäller Kim. Säsongen 10/11 var den bästa hittils för Nyköpings sonen. Vad är det som säger att det inte ska bli ännu bättre med en hel säsongs styrka och försäsongsträning?

**********
Carl Johan Sjögren har varit och kikat på Nyköping. Vad betyder det? Att han är nära? Nja inte enligt mig. Han är intressant för NH, men om han är intresserad av att signa med NH förtäljer inte storyn. Personligen har jag inte någon större koll på CJ.  Men en snabbkoll på EP så ser han intressant ut. Poängbäst i Kumla förra säsongen och en välskolad forward med rötter i SSK och Huddinge J-lag. Supporterskaran i Kumla är i alla fall eniga. CJ vill man ha kvar. Men som tur är betstämmer inte de ödet för Sjögren.

/Lördagstrött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.