11 maj, 2012

Burväktare

Jag har inte skrivit så mycket om vår målvaktssituation. Det mest troliga och optimala vore om vi fick behålla samma målvaktspar som förra säsongen. Dels för att det är två grymma målvakter och två otroliga vinnarskallar. Dels  för att de verkar komplettera varandra bra. Att Johan Svensson är uttalad förstamålis gör inte honom till Johanssons val rakt av. Jag tycker personligen att Svenssons högsta nivå är snäppet högre än Ekebergs men Ekeberg känns aningen jämnare. Det visade han inte mist när han fick chansen i PO3 mot KRIF. Jag hoppas och tror att Jeppe blir klar inom kort. Han är i alla fall med och tränar med laget.

***********

Det kommer fler och fler uppgifter på att det inte blir någon Alexander Sundqvist i Nyköpings Hockey. Han skall enligt uppgift vara klar för Skövde.

**********

Även Andreas Jensen ryktas vara klar för Kumla. Inga bekräftade uppgifter från vare sig Kumla eller Jensen själv men ingen rök utan eld som man brukar säga.

/Gameday

11 kommentarer:

  1. Sportchefen sa att flera påskrifter skulle ramla in tidigare. Man var muntligt överens med flera.
    Dags och byta och sätta någon som "kan" på den platsen. Nu söker man boende till Juniorer också. Var är alla egna spelare. Blir nog till och spela för att hålla sig kvar i ettan......

    Blir säsongskort hos Onyx istället!!!!

    SvaraRadera
  2. Om man ser lite nyktert på situationen så kan jag för det första förstå din frustration till viss del. Visst vill man alltid se att alla spelare man vill ha kvar stannnar. Liväl som man vill att alla spelare man vill värva skriver på. Men självklart funkar det inte så. Det kan finnas 1000 skäl till att det inte alltid blir som man vill. Om det endast beror på sportchefen? Nej knappast. Om jag läser mellan raderna så känns det mer som ett personligt agg mot sportchefen från ditt inlägg.

    Du vet mycket väl att J18 var nära att åka ur sin serie förra säsongen. Vore väl idiotiskt att inte försöka värva in lite spets till laget när de nu skall upp i J20? Att ha båda J-lagen i elit är så gott som ett krav om man skall kunna lyfta upp spelare till seniorlaget.

    Säsongskort hos Onyx? Så talar en sann supporter. Go for it!

    SvaraRadera
  3. Men kom igen nu! Varje säsong så förs denna diskussion och det görs så i flera klubbar. Se t ex Löven och kanske framförallt Hästen. Hur många toppspelare har inte Löven lovat presentera och karusellen i Hästen är jag väldigt glad att jag inte är en del av. Vi spelar i ettan, toppspelare väntar ut möjligheten till AS eller utlandet in i det sista och de som vill stanna/komma måste föreningen i sin tur vänta med att skriva om pusslet är allt för ofullständigt för att se helheten i.

    Om jag minns rätt så var det ett nästan upprorsstämning inför säsongen 04/05 när laget såg blekt ut. Wallenberg och Hucko ramlade in långt in i Silly sen var allt frid och fröjd. Vi minns ju hur den säsongen slutade, med eller utan Hunter.

    SvaraRadera
  4. Håller med första talande i en del att man går ut med saker innan de är klara. Gå ut med nyheten om nyförvärv när det är klart. Sen om sportchefen är rätt man på rätt plats tänker inte jag uttala mig om men om man ser till vad som kommit in i laget så känns det oroligt inför nästa säsong. Vad det gäller värvning till Juniorerna så har man ju ett halvt J-lag i Gnesta. J-18 klarade sig från kval med tur och en duktig målvakt. J-20 har varit riktigt bra i 2 år men till nästa år så finns det max 2 spelare kvar från fjolårslaget. Man har inget hockeygymnasium som man kan locka med. Tyvärr så är jag orolig inför nästa säsong. Inget årsmöte som är utannonserat. Hinner ej hållas i Maj. Tydligen problem med inkomst uppgifter.

    Men jag kommer inte gå på Onyx...... Jag sitter nog där på läktaren i höst oavsett.

    //Enånittio

    SvaraRadera
  5. Ni som bara gnäller och kritiserar, ring styrelsen och erbjud er hjälp omg.
    Ska det bli ngn ordning så måste alla hjälpas åt.
    Det finns jobb för alla i föreningen, bara att sätta igång!

    SvaraRadera
  6. Ja och det kan vara taktik att försöka vänta ut spelare som vill ha lite förmycket deg. Jag byter ett lag som krigar i botten mot kk sju dagar i veckan och lär sitta på läktarn trots att "stjärnorna" uteblir.

    SvaraRadera
  7. Det måste vara prio ett att få ordning på ekonomin en gång för alla och då är det högre intäkter och lägre kostnader som gäller!
    Svårt? JA!
    Omöjligt? NEJ!
    Ska NH spela i allsvenskan om 4 år? JAJJAMÄN!!

    SvaraRadera
  8. Kan hålla med i resonemanget samtidigt som jag anser att man inte kan spara sig ur situationen heller. För att öka intäktrna MÅSTE vi ha ett slagkraftigt lag. Som det ser ut nu är vi inte ens i närheten av PO och med tanke på hur bra publikmässigt det gick förra säsongen vore det synd att tappa intresse när folk äntligen började hitta tillbaks. Nu säger jag inte att lagbygget är klart men det behövs tre, fyra riktigt bra spelare på div1 nivå för att vi ska vara i närheten av samma nivå som i fjol. Backsidan ser dock ut att hålla jämn nivå med i fjol. Jag har ingen panik men börjar känna mig lite stressad.

    SvaraRadera
  9. Ingen Mozart i NH. Vad fan håller dem på med? Dax att agera Tegerup. Det här börjar likna Div2. Hittar inte ord. Det skall till ett antal bra saker för att kompensera. ÖKA!!!!

    SvaraRadera
  10. Enligt vad jag hört så har Mozart hela tiden förhandlat med en utländsk klubb och till slut sa sportgruppen i NH ifrån: detta är vårt bud take it or leave it.
    Det är dags att våra egna killar som Kim Eriksson, Markus Berg, Adam Thim, Johan Åhnelöf kliver fram och visar vägen
    Jag är säker på att det jobbas hårt med att hitta spetskompetens

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.