03 maj, 2012

Är vi fortfarande på pallplats?


Först en applåd för arbetet att ”värva” Abeka som någon kallade det i min förra tråd. Där kan man snacka om viktig värvning inför framtiden. Nog om detta för nu.

Jag fick en liten tanke nu på eftermiddagen. Vad har våra konkurrenter gjort den senaste tiden? Värvat rätt bra anser jag i alla fall. Framförallt Åker/Strängnäs. Inte nog med att de gjort klart med Blid. Ni vet poängkungen som gjorde över ETT HUNDRA poäng för två säsonger sedan. Visserligen i Div2 men det är ändå rätt imponerande. Håller ni inte med?

Även bröderna Persson som ibland hade lekstuga mot NH när de spelade i IFK Ore, men som kanske inte var fullt så bra förra säsongen har förlängt med brukslaget. Inga dåliga värvningar där inte.

Huddinge har det varit lite tyst om ett tag. De har visserligen tappat två tunga pjäser (Åman-Stigart och Ahlholm) men de har förlängt med Niklas Nilsson och värvat Pascal Müller Larsson men inte minst Markus Forsberg som jag beskådat många gånger de senaste säsongerna och blivit ganska imponerad av.

Arlanda har förlängt med ett flertal bra spelare som tex Örn, Centerbäck och Wallin. Det är rakt igenom duktiga hockeyspelare där också.

Nyköping har ju som det ryktades om värvat Eberhardsson från Oskarshamn J-20. En spännande värvning tycker jag. Att han har näsa för målet är det inte något tvivel om men att leverera i Div1 är annorlunda jämfört med J-20 elit. Nu skall det tilläggas att Eberhardsson inte är värvad som poängspruta, absolut inte.

Vad vill jag säga med allt detta dravel? Jo att våra konkurrenter tar in på oss. Något lag kan kanske till och med vara förbi. Vad ska vi göra åt detta då? Vi kan ju kanske inte göra så mycket men sportgruppen borde slå näven i bordet och göra klart med någon spetsspelare till laget. Det är ju trots allt rätt många poäng som skall ersättas(läs Håkansson, Rickmo). För jag tror fortfarande på Mozart och Koponen. Envis som en åsna men jag gör faktiskt det.

/Hösnuva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.