26 maj, 2012

Två spelare det ryktas om


Ny har ryktet nått bloggen. Två spelare kommer att besöka Nyköping nästa vecka.  Båda spelarna huserade förra säsongen i Div1 och är erkända duktiga spelare. Den ena har bestämt sig för att satsa på hockeyn och vill gärna ge NH chansen att avancera i systemet. Att han har allsvensk rutin gör inget enligt ansvarig i Nyköpings Hockey.

Den andra spelaren är en av mina favoriter och självklart skulle det vara en riktigt bra värvning. En målskytt och även en framspelare av högsta div1 kvalité. Även denna spelare kommer från SHL-området och har gjort över 1.3 poäng i snitt per match i div1.

Nu är det upp till läsarna att fundera ut vilka dessa två spelarna kan vara. Lycka till!

/Schlager

8 kommentarer:

  1. Jag tror att det är Marus Persson och nån från Gotland. Vore underbart.
    /Räkan

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken cliffhanger. kan en vara Stefan Eriksson? Oavsätt så vore det kul om nåt gick i lås innan midsommar.

    / Jonas

    SvaraRadera
  3. Ingen person då enligt texten spelarna kommer från SHL området.

    Stefan Erixon och Nicklas Lehmann är mitt tips!



    //Enånittio

    SvaraRadera
  4. Det vore bra om jag läste inlägget innan jag kommenterar nästa gång. Nu tror jag inte på Eriksson eftersom han tvekar på om han skall köra en säsong till. Lehman vore en bra värvning om det skulle vara han. Den andra kan vara Adamsson från ön?
    /Räkan

    SvaraRadera
  5. Det är inte Stefan Eriksson!
    Markus Persson vore väl mumma?

    SvaraRadera
  6. Tyvärr håller jag inte med om att han vore något att ha. Tror inte han passar in i Nyköping på det sociala planet vad jag har hört.

    SvaraRadera
  7. Pratade lite med div.1 profiler i vintras om Persson. Fick bland annat honom beskriven som Norrlands svar på Despotovic på isen. Grymt skicklig, över den här nivån men tyvärr väldigt lätt att få ut spelet. Måste lira med Bjuhr som ser till att ta hand om "shit is going down"

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.