09 september, 2013

Spoilervarning del3


 
 
1. Visby/Roma
2. Nyköpings Hockey
3. Huddinge

4.
------------------------------
5.
6. Väsby
7. Hammarby
8. Gnesta
------------------------------
9. Nacka
10. Botkyrka
 
2. Nyköpings Hockey har gjort några riktigt intressanta nyförvärv inför säsongen. Men den värvning som jag anser vara av störst värde är Fredrik Mälberg. Mälberg som efter en succésäsong i Huddinge nu skall ta Nyköping till nya utmaningar. Det jag vet är att alla i och runt omkring laget verkligen tror på det man gör och ju mer jag tänker på det desto mer tror jag också på det. Den första utmaningen blir att få in det nya spelsystemet i gruppen och få alla att göra det man skall på isen. Det är en sak att veta hur man skall göra och en annan att verkligen göra det, men man har i Nyköpingslägret varit tydlig med att man skall vara som bäst när det gäller som mest. Två målvakter som kommer att få kriga om att få spela gör att jag placerar Nyköping på plats två i grundserietabellen. Efter att jag skrivit kommentarerna om NH värvar man in Markus Palmberg och helt plötsligt måste jag tänka om. Anfallet fick ytterligare en dimension i och med Palmbergs inträde i truppen. Bredden känns bättre och känsligheten när skador dyker upp gör att NH nu blir betydligt mindre. Jag flyttar upp NH en placering och lägger till ett plus i min bedömningsskala. (Hade NH som trea från början)

Målvakter: ++++
Backar: ++++
Forwards:++++
 

3. När Huddinge tappade allt av värde i början på sillyseason så måste det ha känts hopplöst för lagets supportar, men sen vände allt och nu ser Huddinge lika starka ut som vanligt på pappret, och det finns inget som talar för att det vi kommer få se på isen inte kommer motsvara papprets förväntningar. Nya spelare som Calle Olsson, David Lillieström Karlsson, Rasmus Ahlholm, Ville Åman och Anders Selin m.fl. imponerar. Fast om man ersatt det man tappat? Nja är inte helt säker på det men det ser onekligen bra ut i Huddinge. Man kommer definitivt vara med och utmana i toppen av tabellen och en tredjeplats känns trolig.

Målvakter: ++++
Backar: +++
Forwards: ++++

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.