09 oktober, 2013

Premiär

 
 
Sätter mina första slantar på Åker och Wings i kväll. Det känns som att Åker trots bortaplan borde ha en rimlig chans att åka hem med alla tre poängen från Falun. Med spelare som Blid, Lagerström, Nilsson och Gråhns i truppen känns Åker som ett bättre lag framförallt offensivt än Falun, även om inte Näslund och Lövdahl går av för hackor. Dock ser det tunnare ut bakom dessa två poängmaskiner i hemmalaget. Därav en tvåa till 1,65 och om Åker mot all förmodan skulle tappa poäng kan jag alltid glädjas åt just detta.

Wings har inlett säsongen på ett strålande sätt och inte minst Waldehagen har öst in poäng. Det Väsby jag såg i premiäromgången var inte bra och jag räknar med att man är bättre i kväll än vad man visade den gången. Men trots detta borde man inte räcka till mot ett Wings som är bättre i alla lagdelar än sina derbymotståndare. 1.70 känns som ett helt ok odds.

Det finns 800:- kvar i kassan efter kvällens spel.

**********

Nyköpings Hockey skall enligt alla experter och läktarexperter och allt vad det kan vara ta tre enkla poäng hemma i Stora Hallen i kväll. Jag håller nästan med, jag tror på tre poäng men det kommer nog inte bli så lätt som man skulle kunna tro. Ett NH som spelar med hur mycket som helst på sina axlar måste få en bra start på matchen för att det ska gå lätt. Kommer man få första målet kan det bli enklare än vad jag på förhand tror, men jag är långt ifrån säker på det.

Jämför man NH och Nacka lagdel för lagdel så är det ojämnt, inte en spelare i Nacka skulle ta en plats i NH enligt mig. Får se hur det blir på isen för på pappret vinner man inga tre poäng.

NH har alla spelare tillgängliga i kväll om inget oförutsett har inträffat. Så kom ner och hjälp till att skrämma bort hemmaspöket för gott!

2 kommentarer:

  1. Mycket skitsnack i den här stan...hehe.

    SvaraRadera
  2. Faan Nicklas jag tippade 10-1 :) och skrev det i din logg men det har inte kommit med här :( Gjorde det från mobilen men glömde nog fylla i "kommentera som ")

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.