30 oktober, 2013

Nöjda förlorare eller missnöjda segrare?

Ja det blev tre poäng mot Gnesta. Men det satt ganska hårt inne, betydligt hårdare än vad jag trott. Men tre poäng som vanns rättvist men absolut inte övertygande. Jag tror innerst inne att ingen i laget är direkt nöjd med matchen mer än de tre poängen. Både jag och laget kräver mer än så här. Samtidigt gör Gnesta det bra efter förutsättningarna. Att göra fyra mål mot NH och hålla matchen vid liv i 60 minuter måste ändock vara godkänt för det unga Gnesta och känslan säger mig att bortalaget är minst lika nöjda som hemmalaget trots förlust.

*********

Att förvalta en 1000-lapp


Spelet satt och här har ni resultatet.



Nu finns det 1827:- att sätta sprätt på.

/Läggdags

2 kommentarer:

  1. Tusan jag börjar bli orolig!

    Nu såg jag inte matchen igår men av kommentarer från folk som gjorde det så fanns det en hel del mer att önska från NH´s sida.

    Jag börja bli orolig över NH´s spel. De matcher jag sett så verkar det inte finnas nån klar idé över hur man ska ta sig från egen zon till anfallszon. Dessutom har försvarsspelet var under all kritik för ett lag som ska vara med och kriga om en plats till play-off.

    Mycket av det som jag har sett och som man svurit och förbarmat sig över är saker som påminner mycket om det NH presterade under Alexandr Beliavskis ledning. Framåt, framåt, framåt... med huvudet under armen.

    Nu har halva serien gått och nu måste saker börja stämma!?! Det kan ju inte vara så att det fortfarande är så att laget letar efter att spelat ska klaffa. Hur är det med farten? Hur är det med barmarksträningen som skulle vara så rejäl. Det borde synas nu, NH borde åka ifrån lag som Gnesta, Hammarby, Väsby osv. Men det jag har sett så är det segt, mycket segt!

    Har Mälberg fel spelarmaterial för att spela den hockey han vill? Har Mälberg en spelidé som passar för att användas i hockey överhuvudtaget?

    Usch, jag är orolig. Men man har hört från flera huddingehåll att så här såg det ut i Huddinge också under hösten men efter jul så klaffade det mesta och Huddinge seglade iväg till Kvalserien. Men Huddinge hade andra spelartyper. Unga hungriga spelare med stort huddingehjärta som ville uppåt i seriesystemet. Och framför allt så finns det en mentalitet som sitter i väggarna i Huddinge att "när allting kommer kring så är vi ändå i kvalserien".

    Kanske behöver Mälberg lite annan assistans än Slaktarn? Kanske behöver man få in en till röst i båset?

    Snälla visa att jag har fel om säsongens upplaga av NH!!!

    SvaraRadera
  2. http://www.youtube.com/watch?v=CNp4Uu8mpaE

    Bästa supportern!!! Glad och nöjd.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.