02 januari, 2013

Nu kör vi!


En premiär är alltid en premiär. Och idag är det just en sådan. Det är det enda som gör mig orolig. Annars ska Nyköping vinna den här matchen mot Åker, dessutom klart. På pappret skiljer det massor lagen emellan, inte minst på det defensiva planet men det är ju som bekant på isen det skall avgöras. Åker har helt ok spets i laget med Blid och Bröderna Persson som sticker ut mest. Nu sägs det att Johnas Persson definitivt inte kommer att spela kvällens match, men även Jonathan är osäker till spel. Det är sjukdomar som sägs vara anledningen till att bröderna är tveksamma till spel och inte som det tidigare spekulerats i att bröderna skulle lämna. Framtiden lär utvisa.

Bredden är en annan sak som spelar in när man ska analysera läget länsbröderna emellan. Nyköping har en konkurrens situation i laget som man inte haft på mycket, mycket länge. Och jag har varit inne på det tidigare, i min bok har Nyköping minst tre potentiella producerande kedjor där spelare som tex Lehmann eller Tornberg lätt skulle platsa i förstalinan hos många av våra konkurrenter.

Jag antar att man vilar Byström eftersom han inte sägs vara 100% ok efter smällen han fick på träningen inför Vimmerbymatchen. Det skulle nog vara klokast att ta en säkerhets dag extra eftersom Byström kommer att behövas senare i allettan. Men som Johansson var inne på tidigare så är det upp till spelaren tillsammans med tränarna att bestämma hur det blir. Alla vill självklart vara med. Det är ju som sagt nu det roliga börjar.

Om jag skulle tippa utgången i matchen blir mitt tips att NH vinner med 5-1 och förstalinan kommer dominera i poängprotokollet. 3 mål från den linan och de andra två kommer Lehmann, som såg riktigt pigg ut mot Vimmerby att göra. Hoppas vi ses på Rosvalla! Kl 19 är det nedsläpp och jag rekommenderar samtliga att komma i tid. Nu kör vi.

**********

Att förvalta en 1000-lapp


Det är ju alltid svårtippat, men en premiäromgång känns extra svår. Men jag är ju van att misslyckas så här kommer en liten fin trippel.

Nybro – Halmstad 1 (1,90) Nybro har bra chans hemma. Halmstad dock inte ofarliga.
Skövde – Vita Hästen X (5,00) Oroligt i Hästen gör att de endast får med sig 2 poäng från matchen.
Nyköping – Åker 1 (1,32) Läs ovan..

Totalt odds: 12,54 x 170,83:- Ev utdelning: 2142 :- Kvar i kassan efter dagens spel 1300:-

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.