25 januari, 2013

Nytt till Visby


Snacka om små marginaler, och snacka om att ha dessa emot sig. Det kan man säga att Nyköping hade i onsdags. Tänker närmast på 1-1 målet som man bjuder Huddinge på. Strul bakom egen kasse och när Heinerö missar den bästa chansen så känns det för ett ögonblick att farligheten är över. Men icke, tänker även på 1-2 målet som helt felaktigt blev bortdömt, på 3-2 målet som kommer i fösta periodens absolut sista 1000-del. Och jag tänker på 4-2 målet som kommer när NH ligger på och pressar som mest för att kvittera. Att Huddinge sedan gör 5 och 6-2 är inte så konstigt. Nyköping är tvungna att chansa lite och därmed tulla på matchplanen. Samtidigt gör Huddinge det riktigt svårt för NH i mittzonen och Nyköping hittar inte in i Huddinges zon i tredje.

**********

På söndag är det ny match med nya förutsättningar. I stället för serieledning så blir det en match som ger segraren i matchen mot Åker en topp 4 plats i tabellen. Ett tufft läge. En sexpoängsmatch. En annan typ av match än premiärmatchen. Får återkomma till den matchen lite senare. Men jag skulle inte ha något emot om Selin, Bröms och Mozart är tillbaka. Förhoppningsvis har Bjuhr rätt när han twittrar följande ” Nu har jag torskat min sista match på länge. Det var inge kul. Nu tar vi en bra streak här”

**********

Kvällens AE Mellan


Visby/Roma – Falun
Falun har ett tufft spelschema framför sig. V/R borta följt av Huddinge borta. Falun har definitivt inte råd att förlora båda om man vill vara med och kämpa om en PO plats. Jag tror att man får svårt. Visby har gjort klart med en förstärkning i Rasmus Ahlholm i dagarna. Jag tror att den före detta Huddingespelaren kan passa bra in i V/R. Om jag har förstått det rätt så ska Rasmus ersätta Lundberg som går skadad. V/R går förbi NH i kväll om man vinner mot Falun, och jag tror man gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.