11 oktober, 2013

Att förvalta en 1000-lapp

 
Så här ser kvällen spel ut och jag är fullt medveten om att all fokus i kväll kommer att vara på den där fotbollsmatchen i Solna. Jag är övertygad om att det kommer visa sig på publiksiffran i kväll när Huddinge hälsar på i Visby, och hemmalaget kommer således inte få publiken med sig på samma sätt som man brukar. Huddinges form kommer avgöra på ön i kväll, om nu inte Visby fått fart på grejerna där ute, men mycket pekar på en jämn tillställning och en chanstvåa på formen blir mitt tips från hockeyettan.
 
I hockeyallsvenskan möts  ju Almtuna och SSK, mitt tips i den matchen baserar jag enbart på att SSK är ett på pappret mer komplett lag än sin motståndare. Bra odds på den matchen.
 
Efter vinsten i onsdags finns det 1200 kronor kvar i kassan vid en eventuell förlust i kväll. Men det tror jag inte kommer inträffa.
 
Återkommer med lite tankar inför söndagens hemmamatch mot Väsby senare under helgen.
 
**********
 
Har glömt att här på bloggen tacka Gustaf för hans hjälp att hålla bloggen vid liv när jag varit upptagen på annat håll.
 
Ett STORT tack Gustaf!
 
**********
 
Om någon annan vill ha ett inlägg publicerat här på bloggen så är det bara att maila mig på nhtyckaren@hotmail.com Enda kravet är egentligen att du inte får vara anonym, och självklart bör inlägget handla om Hockey och allra helst Nyköping, men det sista är inget krav.
 
Fridens liljor


1 kommentar:

  1. SSK går inte som tåget dock är Almtuna svagt men det är fredag och då brukar det skrälla lite..Vad är problemet med att komentera via ichrap??

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.