18 oktober, 2013

Fredagsblandning

 
För att få igång fredagskänslan så la jag en trippel som förmodligen inte kommer gå in. Karlskrona har övertygat och kanske rent av överträffat sig själva så här i inledningen på säsongen. Björklöven har inte det. Därför tror jag på en tuff match men chansar på att KHK går segrande ur striden.
 
Borlänge kan vid eventuell seger gå förbi Hudiksvall och därmed peta ner seriefavoriten till 5:e plats i tabellen. Men jag tror inte att man klarar detta utan spelar Hudik utan att tveka.
 
Senast jag tippade emot Almtuna vann Uppsalalaget mot SSK. Jag ger mig inte utan går emot dem igen. Tror att VIK helt enkelt är för bra för att tappa poäng i kvällens match, och som motivering skriver jag att det är tight där uppe i toppen i allsvenskan och ska man vara med och kriga om en direktplats till KS så måste man vinna just sådana matcher som mot Almtuna borta.
 
**********
Håll koll på J18 som i kväll möter Segeltorp borta klockan 20.00. För er som har ett livearena abonnemang kan ni se matchen här: http://www.livearena.com/Content/Index/9079
 
För er andra finns alltid swehockey och då hittar ni matchen här: http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Live/3978
 
**********
Christopher Lundqvist, ni vet backen som inte fick förlängt med NH efter sin månadslånga try-out (beroende på att NH redan hade alla backar tillbaka efter skador) kommer att spela resten av säsongen med Vallentuna.
 
Nu tar vi helg i några timmar.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.