28 oktober, 2012

Derbyseger inför 2885


Jag måste börja med att erkänna att jag var lite mer än orolig inför matchen. Med tanke på antalet spelare på frånvarolistan så kände jag mig långt ifrån säker på att det här skulle gå vägen. Hur det gick? Jo det gick ju bra.

Väl på plats i Rosvalla var det egentligen aldrig något snack om saken. Nyköping fick gästerna dit man ville och visserligen var det ganska jämnt målmässigt efter en period men Åker skapade aldrig något riktigt tryck mot NH. Skotten kom på hyffsat avstånd och Svensson hade för det mesta fri sikt när skotten kom.

I andra perioden var det bara ett lag på isen. 4-1 i perioden vittar om det.

Den sista spelades mest av. Båda lagen visste utgången och närmast mål var väl Byström när han missade en straff.

5-1 kunde lika gärna varit 6 eller 7 – 1. Det fanns många glädjeämnen, att Norberg är tillbaka känns otroligt viktigt inför vad som komma skall. Nu spelade han inte i kväll men var ombytt och som Fredrik Johansson skämtsamt sa efter matchen. Han var med för att vara hejaklacksledare. Men allvarligt så kommer Johan definitivt behövas i form senare under säsongen.

Bra att sprida målskyttet. Andersson, Bjuhr, Berg, Lindholm och Lindlöf. Undrar när det ska lossna för Lehmann. Han spelar som att han vore värd att få hänga några, bra alltså. Ingen spelare går att kritisera en kväll som denna. Desto fler att berömma. Jag sammanfattar dessa: Alla!

Varenda spelare gjorde sitt jobb i kväll och gör man det så vinner man. De spelare som saknas är ju inga dussinlirare heller. Bröms, Axbom, Norberg, Lindberg, Enlund. Hmm  det ser bra ut!

2885 eller 2852 kvittar. Grym publiksiffra.

Hur gick det i mina interna matcher då?  Så här tycker jag:

·         Svensson Vs S:t Cyr 1-0

·         Firma Bjuhr, Mozart Vs Bröderna Persson 1-0

·         Tornberg Vs Blid 0-0 eller 1-1

·         Markus Berg Vs Joakim Hedlund 1-0

·         Ånelöf Vs Backholm 1-0

Träffade för övrigt Joakim Hedlund utanför omklädningsrummet efter matchen. Han var som vanligt trevlig och visade prov på grym smidighet. Han hade hamnat på fel sida av kamerorna och skulle till Sörmlands Radio för intervju.  Han fick snirkla sig mellan stativ och målburar för att inte hamna i bild. Såg ut att lyckas. Han hade dock ont efter en armbåge som träffat honom på kinden. Men känner jag Pebben rätt biter han ihop och kommer igen. Han var en av de bättre hos gästerna i kväll.

Nej jag lämnar resten till er läsare att i kommentatorsfältet ge mig era synpunkter på matchen.

God kväll!

***********

Att förvalta en 1000-lapp


Torsk igen. Jävla Acke! Varje gång jag lirar emot dem vinner de. Ska ringa honom och ta betalt för varje seger jag ordnar till dem.

800:- spänn kvar att förvalta. De är säkert slut snart. Övriga matcher satt och det med besked.

Wings – Huddinge  1 -6
Vimmerby – Kumla 7 -1
Surahammar – Lindlöven 1 -3

2 kommentarer:

  1. Måste ärligt säga att Åker var lika bedrövliga som man var i Allettan förra säsongen. Det finns individuell skicklighet framåt men mot tok-stabila NH så var man lika beskedliga som motståndet under sträcket. Det är ingen champagnehockey NH bjuder på i sista men det fanns inte minsta oro där Åkerspelarna studsade bort från Nyköpingkollektivet. Ibland sticker man fram på NH:s högra sida men det blir ju ingenting av det. NH gör det bra, lika bra som de två första perioderna i Huddinge men Åkers defensiv bidrar varken i uppspelen eller att fylla på och sätta press (för att inte tala om vad man sysslar med i försvaret).

    Det känns oförskämt bra att speliden sitter bättre och bättre för varje omgång och att man kan kasta om i laget men att alla ändå vet vad de ska göra. Det här ser riktigt bra ut inför Allettan.

    /G

    SvaraRadera
  2. Är riktigt imponerad av den väloljade maskinen NH som bara blir bättre och bättre.
    OCH! Känslan jag har är att många spelare ändå h kan öja sig 2-3 nivåer till. Jag tänker på spelare som: Lindlöf, Lehmann, Byström Tornberg, och J.Svensson. MEN! Det kommer när behovet finns, alltså när svårare motstånd kommer. Så jag är riktigt sugen på att se hur långt det här kan bära.

    Hampus Andersson, WOW, vilken stor liten lirare. Mycket moget spel, rätt avvägt och enkelt spel. Vilken fin skridskoåkning han har också. Håll hårt i den grabben, det kommer bli något! Han kliver in och ber inte om ursäkt för sig, smäller på, styr spelat från backpostion och visar prov på fin spelförståelse. Sen förekom det lite misstag som var lite billiga men det kommer försvinna ju mer förtroende han får!

    Härligt också men en så finfin publiksiffra, nästan 2900 pers (även som det kändes som mindre) otroligt kul. Men förtusan! Vem hade gått på dealen med de där klapptramset?!?!? Hade man aldrig testat att provklappat med dom innan matchen, och insett att det lät mindre än när man knäpper med fingrarna?!?!?! Fasen folk klappade som tusan men inget hördes!

    Alla har ju egna händer att klappa med, som dessutom låter 5 gånger högre! Bättre att lägga pengarna på roligare saker framöver.

    Summasumarum: Nh imponerar STOOOORT, Åker imponerar inte alls. Och skit i de där klapperitramset i framtiden. Faktum är att jag aldrig vill se det igen.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.