10 oktober, 2012

Nacka nästa


Det är sista matchen i första rundan av tre. Jag har ju utlovat en liten sammanfattning av runda ett och det inlägget kommer senare i veckan. Nacka på hemmaplan alltså! Tre säkra poäng kan tyckas, men så är det självklart inte. Nacka vinner med jämna mellanrum och slog Huddinge för två omgångar sedan. Förra omgången pressade man Åker men föll knappt så NH måste verkligen vara på tårna hela matchen i kväll.

Johan Norberg och Ånelöf är fortfarande borta och detsamma gäller även Byström och Thim. Niklas Bröms är dock tillbaka vilket innebär att Kim flyttar ner till andrafemman och tar centerrollen där. Svensson  får fortsatt förtroende i målet.  

Om jag måste gissa så tror jag att Nyköping vinner med 5-3, det sista kommer i tom kasse. Men helst vill jag se en större seger än så. Målskyttar blir 2 x Mozart, Crippa, Joni och Eklund.

**********

Att förvalta en 1000-lapp


En trippel kunde jag hitta och hann till och med att lägga den innan jag ångrade mig. Försent alltså och jag får stå mitt kast. Den sista matchen blev fel och det är säker den jag kommer åka dit på men här är min trippel. I kassan efter dagens spel finns 1400:-

Surahammar – Hedemora 1 (1,95)
Valbo – Lindlöven 1 (1,65)
Helsingborg – Nittorp 1 (1,40)

Totalt odds: 4,51 Ev utdelning 901:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.