07 oktober, 2012

Stark vändning och svår match


En svårare match än många kan ana. Vallentuna borta är och har aldrig varit någon enkel match för Nyköping. Idag har Nyköping några fler på den listan som man helst inte vill ska existera. Frånvarolistan!

Förutom Ånelöf, Norberg så har Bröms och Thim hamnat på listan. Thim fick ju en tackling mot sitt knä i förra matchen mot Wings och om jag har fått allt rätt för mig så ska Bröms axel ha krånglat lite så han står över idag. Två centrar borta idag alltså. Tur då att vi har ett överskott på just den posten. Kim går in i förstalinan och ersätter Bröms, och sen tror jag att man försöker behålla så mycket man kan av den tidigare uppställningen. Målvakten bestäms säkert efter  morgonens värmning.

Bjuhr – Kim – Andersson
Lindlöf – Lindholm – Byström
Tornberg – Lehmann – Berg
Svensson – Sallhag – Eberhardsson

Så skulle jag gissa att det blir. Ser bra ut hur som helst nu när NH har två matcher kvar innan serien vänder. Vallentuna och Nacka. Jag ska sammanfatta den första 1/3 av GS framåt nästa helg och då hoppas jag att vi fortfarande ligger med och skuggar V/R i toppen. Mycket tyder på det.

**********

Stark vändning av J20 igår. Efter att ha legat under med 1-4 ett par minuter in i den tredje perioden vänder man på steken och vinner i OT. Men varför sätta sig i en sådan situation över huvudtaget? I den andra perioden vinner man skotten med 23 – 8 men förlorar perioden med 2-0. Visserligen kommer båda Enköpings mål i PP varav det ena i PP2 men som sagt var varför sätta sig i en sådan situation?

Anmärkningsvärt är att Jonathan Landgren gjorde två kassar SH. Övriga mål gjordes av Potapenko, Anton Svensson och Viktor Sallhag.

*********

Att förvalta en 1000-lapp


Idag blir det återigen en trippel.

Mariestad – Vita Hästen 2 (1,80) Tror att obesegrade Hästen är starkare.
Mjölby – Vimmerby 2 (1,45) Vimmerby ligger lite pyrt till efter en svag inledning. Måste vinna.
Nacka – Åker 2 (1,90) Åker har spetsspelarna Nacka saknar. Det blir tungan på vågen.
Totalt odds 4,96 x 200:- Ev utdelning 991,80:- Kvar i kassan efter dagen spel. 1600:-

8 kommentarer:

  1. Ryktet gör gällande att Eberhardsson fick en hjärnskakaning igår under J-20 matchen då han klev av i första perioden.

    Att J-20 vände matchen beror mer på de spetskvaliteer som finns hos Svensson, Sallhag och Jacobsson än att man spelar bra. Starkt och plocka poäng ändå. Men vad händer den dagen då dessa herrar inte spelar.

    Idag hoppas jag SSK får stryk på Rosvalla.

    //Enånittio

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart blir det en riktigt tuff match mot SSK. Men det kommer inte vara någon i laget som viker ner sig. Rätta mig om jag har fel men brukar det inte bli tuffa och bra matcher mot SSK? Tror att Alaget gör en bra match och vinner lätt. Hoppas BJ gör samma.

      Radera
  2. Kan bli intressant att se vad laget, och sörskilt första linan, går för utan Bröms. Kim har ju samma spelsinne men blir det Bjuhr som får leda idag? Ska bli mycke intressant.

    /G

    SvaraRadera
  3. Jonathan Ericsson kommer hem och spelar med hästen, dags att jaga nån nhlspelare kanske? Mest på skoj, publikmagnet liksom. :)

    SvaraRadera
  4. Jag tänker att det är alldeles för dyrt och onödigt när inte grundserien spelar så stor roll.

    Jag undrar dock hur hästen har råd. De hade ju nästan inte ens råd att ta sig hit när vi lirade träningsmatch i julas!

    //D

    SvaraRadera
  5. Extern finansiär, betalar försäkringspremien och Jonte spelar nog gratis till ett kontraktsförslag från Skellefteå kommer eller om NHL drar igång snart. Han blir med all säkerhet inte kvar i Hästen i alla fall mer än några veckor.

    /G

    SvaraRadera
  6. Brukar ju låta så.. "Extern finansiär" lät det inte så under förra lockouten när NH värvade Hunter? Jag är bara väldigt skeptiskt och skulle inte vilja att NH skulle ta på sig något sånt igen!

    //D

    SvaraRadera
  7. Jag undrar varför den "externa" finansiären aldrig vill bli omnämnd i sammanhanget? Jonte spelar med Hästen och sponsras av "X".

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.