14 oktober, 2012

Sena mål och skön revansch


Ja det blev revansch i kväll. Väsby förmådde inte att störa Nyköping tillräckligt för att sno åt sig poäng i hemmamötet med NH. Resultatet var ju inte överraskande för mig om ni läste mitt förra inlägg. Selin var dock enda målskytten jag prickade. Men jag känner mig rätt nöjd trots allt.

Fredrik Johansson säger efter matchen att han aldrig var orolig att Nyköping skulle tappa den här matchen trots att spelet inte stämde helt. Fredrik säger vidare att det ser bra ut i det stora hela och att de flesta spelare är på väg tillbaka från sina sjudomar och skador vilket höjer konkurrensen i laget. Nu har Nyköping Järfälla borta i nästa match. Järfälla som var nära att skrälla i kvällens möte med Åker, 1-1 med minuten kvar av tredje perioden. Men med tur och skicklighet gör Åker 2-1 och tar tre viktiga pinnar med sig hem till bruket. Även Vallentuna var sekunder från att ge Ö-laget sin andra förlust för säsongen. Dock kvitterar V/R med 21 sekunder kvar och i OT vinner Visby. 7-6 blev slutresultatet och lite anmärkningsvärt är att andra perioden slutar 2-5 till gästerna. Körde de utan målvakter där månntro?

Enligt Fredrik så var Johan Svensson tillsammans med fösta femman bäst på isen i kväll. Tornberg fick hänga två kassar, Bröms, Selin och Eklund varsin. På tal om Eklund, bättre och bättre dag för dag passar bra in på honom.

**********

Att förvalta en 1000-lapp


Torsk igen. Skövde ville inte samma som mig i kväll men Wings studsade upp efter storförlusten senast mot Vallentuna. Kanske dags för mig att skärpa till mig. Nästa spel då jävlar…..

/Svamprensardags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.