15 december, 2012

Gåshud

Det blev inte mycket till match, men ta mig fan så fick man gåshud ändå. Enlund kommer in och stänker dit 1-0 som att det vore en vanlig dag på jobbet. Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag inte att man kunde se att det var 13 månader sedan han var på is i matchsituation. En period blev det för Enlund och comebacken var ett faktum likväl som succén och publiken den ganska fåtaliga myste på läktaren.

6-1 segern var inte mycket att snacka om då Nacka inte bjöd upp till dans, kanhända att laget redan tagit julledigt rent psykiskt. Men några grymt vackra mål bjöd Nyköping på, ett måste för alla som inte sett målen är att gå in på lokalsporten.se och njuta. 4-0 målet är rent hockeygodis som tål att ses om och om igen. Nu väntar en veckas hårdkörning för grabbarna innan det blir några dagars julledighet. Under veckan som kommer ska även Johan Eriksson ansluta till laget. Han fick tröja #28 och det är en spelare jag tänker hålla lite extra koll på i matchen mot Vimmerby den 28:e. Det ser onekligen väldigt bra ut inför allettan och de tre senaste segrarna känns bra att få med sig in i nästa serie som kommer att lottas på onsdag. Får man önska sig ett derby på hemmaplan i premiären?

***********

Noterbart är att samtliga lag förutom Nyköping som kommer att spela i allettan förlorade på fredagskvällen. Huddinge blev nollat av Järfälla (3-0) och Åker blev överkört av Väsby (6-1) man kan ju undra hur det sett i Väsby om matchen hade gällt en plats till allettan? Nu fanns ingen av Persson bröderna med på isen igår kväll för Åker. Visby tappade en 5-1 ledning till 5-5 och förlorade sen på övertid mot Botkyrka. Överlag dåliga insatser av allettanlagen.

**********

Att förvalta en 1000-lapp

Sket sig på Huddinge. Tror att jag behöver lite juluppehåll för att ladda batterierna. Jag är bedrövlig mest hela tiden. Men det måste vända nån gång. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.