06 januari, 2013

Det blir livesändning!


Då var det dags för match igen. Enköping borta är en svår match, inget snack om det. Men samtidigt har vi några saker som talar för Nyköping i den här matchen. Först några korta rader om läget i laget.

Johan Svensson är inte helt okej efter den fula påkörningen av Åkerspelaren i onsdags. Det betyder att Jeppe står. Skönt att vi har två riktigt bra målvakter i truppen. Här är jag inte orolig. Annars är det bara Byström som inte är helt spelklar och det gör att forwardssidan är snarlik den i onsdags. Det ser bra ut med andra ord. Om jag får gissa så tror jag att Fredrik formerar laget på samma sätt som i onsdags.

Jag fick en liten expert hjälp av Joakim Hedlund som spelade mot just Enköping i fredagskväll och Hedlund säger så här om matchen:
”Enköping är ett offensivt bra lag med några spelare som sticker ut. Tror NH vinner på bättre bredd där de kan trumma på med mer folk. ESK har även en båtresa i benen”

Jag gissar på 4-3 med Nyköpings siffror först. Målskyttarna blir så klart Lehmann, Bjuhr x2 och Johan Eriksson. Powerplay kommer avgöra.

***********

 

**********

Att förvalta en 1000-lapp


Idag går jag ut hårt och har en bra känsla i kroppen. Så här det spelet ut:

Lindlöven – Visby 2 (1,80) Tidig matchstart! Tror Visby är för starka för löven. (står i skrivande stund 1-2)
Åker – Falun 2 (1,85) Om Åker spelar som i onsdags är den stenklar men tror på jämnare här. Dock är Faluns offensiv stark.
Sundsvall – Östersund 1 (1,30) Det ska vara klasskillnad här.
Teg – Kiruna 2 (1,75)

Totalt odds: 7,58 x 300:- Ev utdelning: 2274:- Kvar i kassan: 800:-

1 kommentar:

  1. Här kommer ni till matchen. 29:- kostar kalaset.

    http://lokalsporten.solidtango.com/ppv

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.