02 januari, 2013

Premiären uppskjuten


Några kort reflektioner från kvällen:
Premiären är uppskjuten tills på söndag. Varför kanske du undrar men i min bok måste man ha en motståndare som vill dansa om det ska bli någon tango. Åker var inte där, man ville inte, man kunde inte, man tilläts inte spela helt enkelt. Men okej, Nyköping spelade bra. Inget snack om det. Hemmalagets sämsta spelare var låååångt före bortalagets bästa i kväll. Jag tar inte ifrån laget något utan det är bara så att sämre motstånd än så här blir det inte i allettan. 9-2 är super-kul och det var verkligen med mersmak. Nu gäller det att hålla fokus för grabbarna.

Var det bara jag som tyckte att publiksiffran 1238 kändes som låg? Hade nog trott på minst 3-400 personer till på läktaren.

Vad sysslar Lyth med när Johan Svensson blir överkörd i andra perioden? Skulle gärna vilja ha en förklaring till att vi bara får 1 minut i PP.

Finns inte en spelare i NH som inte får VG i kväll. Bra hela vägen helt enkelt. Några dippar under kortare perioder i matchen kanske men i det stora hela en premiär som förhoppningsvis får publiken att vallfärda till Rosvalla på onsdag när Lindlöven kommer på besök. Jag hade i alla fall inte kunnat drömma om en skönare start på allettan.

Skönt med klacken tillbaka. Det ger en mycket trevligare stämning i hallen och tänk hur bra det kan bli när det är ett lag på andra sidan isen också. Den här matchen levde i drygt två minuter. Åkers livlina var att få första målet och det sket sig ju kan man säga.

Måste bara få ner några ord om Anton Svensson. Han är ruskigt bra. En riktig iller som Slaktarn skämtsamt sa efter matchen. Jag instämmer. En jävligt duktig iller!

Ingen skugga över Åkers två reservmålisar. Var fanns hjälpen?

**********

Lindlöven vann i kväll över Hudiksvall. Programenligt om du frågar mig. Jag tippade ju som bekant Lindlöven fyra i tabellen. Tyvärr för Acke Ringström så blev han sjuk och spelade inte i premiären men det gick som sagt var bra ändå. En varning är utfärdad.

7 kommentarer:

  1. Såg riktigt bra ut idag. Och riktigt roligt att klacken hittat tillbaka till stå!! Gillar nya backen Eriksson, såg ut som att han va väldigt sugen på hockey. Alla va bra idag men skriv livstidskontrakt med Anton Svensson nu!!!

    SvaraRadera
  2. Instämmer ang. Svensson. Har tvivlat lite men den killen kommer bli grym! Tyvärr tror jag att vi får nöja oss med att njuta den här säsongen ut.

    Någon mer som tänkte på Byström som kom in i sista PP? Stod uppställd som extraspelare pga skadan och tog initiativ direkt. Vi har en riktigt bra bred trupp den här säsongen nu när skadeläget lagt sig.
    Hoppas att Johan är tillbaka snart.

    Lyth räddade blödningen bakåt åt åker. Det är ju sjukt att två lag ska få spela med två helt olika regelböcker. Då pratar jag inte om Johan incidenten. Ni såg nog alla men orka lägga energi när man är så brutalt överlägsen. Hoppas Enköping kan göra det intressantare.

    Ps. Ja, publiksiffran kan inte stämma någonstans. Skulle vara intressant att veta vart gränserna går för när laget får betala mer för hyran. Kanske lika bra att låta bli den biten dock :)
    /G

    SvaraRadera
  3. kan ingen bekräfta eller dementera ryktet att anton ska plugga utomlands nästa år? Ska han i så fall spela hockey där? Annars vill jag också se honom i nh nästa år!!!

    SvaraRadera
  4. Anton har smbitionen att plugga och spela hockey i nordamerika. Sen om något är klart vet jag inte. Har för mig att det är samma hyra oavsett publik för NH. Måste faktiskt säga att min känsla är att publiksiffran stämmer. Sen kan man ju diskutera priset. Att man höjer priset till allettan.

    /Enånittio

    SvaraRadera
  5. Vad jag vet så har Anton gjort alla förberedelser för att kunna lira college-hockey nästa år och jag tror att han nöjer sig med NH och div 1 i år för jag tror att man inte får ha spelat på för hög nivå innan college.
    I vilket fall kommer han nog inte bli kvar här nästa säsong.

    SvaraRadera
  6. Undrar om A-lagsspelarna deltar på sponsor evenemang någongång.... Kan ju vara farligt.

    SvaraRadera
  7. men gud vad råkigt om Anton inte blir kvar, han är såå himla roligt att kolla på! han kan bli riktigt grym!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.