02 januari, 2013

Så här slutar AE Mellan Plats 1 & 2

1. Nyköpings Hockey
2. Visby/Roma
3. Huddinge
4. Lindlöven
---------------------------
5. Hudiksvall
6. Enköping
7. Falun
8. Åker


Plats 1

Nyköping får tillbaka spelare från lång frånvaro vilket gör att konkurrensen om platserna i laget ökar markant. Lägg till att man får in backen Johan Eriksson från Norska Tönsberg. Detta tillsammans med att man avslutade serien snyggt gör att jag sticker ut hakan och tippar NH 1:a i AE Mellan. Jag tror inte att det kommer att gå smärtfritt under resans gång men samtidigt har Nyköping en perfekt blandning i laget av rutin och ungdomlig entusiasm för sådana här uppdrag. Jag skulle ljuga om jag inte trodde på det här laget men det som kan komma att ställa till det för laget är en bedrövlig inledning, men visst kommer man att vara väl förberedda. Allt annat vore skandal.


Plats 2

Visby/Roma har som bekant spetsat till laget under uppehållet. Joakim Hedlund har anslutit till ö-laget som under GS har visat att man är riktigt bra i sina bästa stunder. Visst kan laget vinna även den här serien men jag tror inte att laget har råd att släppa in tre, fyra mål i början på matcherna nu när motståndet trots allt blir tuffare. Det kom man undan med i serielunken, här krävs bättre fokus redan från första nedsläpp. Visbys backar har faktiskt varit bättre än jag trodde att de skulle vara men trots detta så är försvaret lagets akilleshäl, kan motståndarna utnyttja detta?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.