04 juli, 2012

Skola, Camp och årsmöte


Inläggen duggar inte tätt i dessa tider, men här kommer ett i alla fall.

En lite tanke som slog mig idag, eller egentligen har jag tänkt på det förut men nu kom jag att tänka på det igen. Det är att det verkar vara tradition i Nyköping att inte gå på årsmöten i sin förening. Eller kanske till och med inte vara medlem överhuvudtaget. Vilket jag anser vara helt befängt. Hur gör man för att få hockeysupportar att bli medlemmar i föreningen? För jag tror mig veta att de flesta medlemmar i NH är föräldrar och spelare.

Det är så klart inte lätt att svara på. Men några enkla saker kan man nog göra för att försöka få folket att i alla fall överväga att bli medlem.

Det många andra föreningar gör är att ”spara” en värvning som man presenterar på årsmötet för medlemmarna. En lite medlemsförmån med andra ord. Ganska enkelt egentligen, de flesta supporters är ju väldigt nyfikna och aktiva på olika forum osv under silly season. Det kanske kan locka några att bli medlemmar? Vad anser läsarna att man kan göra för att värva medlemmar? Är ni själva medlemmar i Nyköpings Hockey, och går ni i sånt fall på årsmöten?

**********

Nyköpings Hockey har denna vecka sin sommar hockeyskola. En vecka med ispass blandat med skott teknik och fys och många andra aktiviteter. Ett bra initiativ som förhoppningsvis kommer att utvecklas och utökas med åren. Just i år är det ett 50-tal ungdomar som kämpar nere på Rosvalla. Det är många skratt och alla verkar ha riktigt kul. Trots att det för många är på fullt allvar också. Det är inte bara ungdomar på och runt isen den här veckan utan många seniorspelare finns med och hjälper till, Dennis Persson, NiklasOlausson, Christopher Lindholm, Johan Svensson, Elias Bjuhr, Hampus Andersson, Jesper Ekeberg och säkert några till som jag inte sett.

**********

Under tre dagar lite senare i sommar kommer även målvakterna kunna vara med i NH Goalie Camp 2012. Det är ett läger för målvakter och där kommer Luleå Hockeys målvaktstränare, Linus Nygren vara den som sköter träningarna. Intressant.

**********

Nyköpings nyförvärv Anders Selin har sagt att NH 2012/13 tränar grymt hårt och att alla ser ruskigt laddade ut och laget är riktigt vältränat. Att Anders själv trivs bra gör inte saken sämre. Det bådar i alla fall gott inför säsongen.

Att det inte blev något med Patric Gozzi i NH tolkar jag som ganska bra. Jag har varit inne på det tidigare och jag står fast vid att Gozzi kommer att bli en bra spelare som säkert kommer lira allsvenskt inom en snar framtid. Ett tvåårskontrakt hade jag kunna köpa men då är det andra året som skulle kunna ge ordentlig utdelning. Med andra ord en bra spelare men ingen första-lina spelare. Ännu!

**********
Daniel Despotovic kommer inte att spela i Div1 nästa säsong. Åkers skyttekung avslöjar på twitter att det blir ett utlandsäventyr för honom nästa säsong.

/Halvfart

2 kommentarer:

  1. Angående medlemskap så har klubben nog tappat många genom flera "systembyten" samt underbemanning på kansliet under de senaste åren. Som inte aktiv stödmedlem är det lätt att missa att inte betala in medlemskap om man inte hör något från föreningen i form av utskick...
    Tror och hoppas att ett nyorganiserat kansli får igång en fungerande rutin för detta igen!
    /J

    SvaraRadera
  2. Du har rätt i det du skriver. Men många väljer att inte bli medlem samtidigt som man sitter och gnäller över allt och alla. Min råd till dessa är att bli medlem, kom på mötet och gör din röst hörd. Annars tycker jag att man inte har befogenhet att gnälla.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.