29 september, 2012

Seger för J20 och REVANSCH


J20 vann kvällens match mot Sollentuna med odiskutabla 5-1. Segerorganisatör blev Robin Jacobsson med sina 3+1 varav ett i spel 4 mot 5. Robin som har varit och nosat på A-laget den här säsongen kan mycket väl få flera chanser. De andra målskyttarna blev Anton Svensson och Jonathan Landgren. Den sistnämnde var med och vann i Rosvalla förra säsongen mot Nyköpings A-lag. Förra säsongen fick Jonathan chansen i Vallentunas A-lag. Han gjorde tiotalet matcher i Div1 i fjol och vem vet om det kommer bli fler den här säsongen, men då i Nyköpings tröja såklart. Anton Svensson behöver väl ingen närmare presentation. Han är så gott som ordinarie i A-laget och har varit riktigt jämn och har hållit en hög och bra nivå i sitt spel.

**********

Visby/Roma i morgon alltså. En på förhand tuff match med riktigt oviss utgång. Enligt folk jag har pratat med ska V/R spela en fartfylld och fysisk hockey, faktiskt på gränsen till ful vedhuggarhockey. Precis som vanligt alltså.

V/R som igår vann enkelt mot Vallentuna på hemmais med 8-2 har självförtroendet på topp. Detta samtidigt som Nyköpings Hockey måste vara riktigt revanschsugna efter spektaklet i Åker i onsdags.

Nyköping har pratat igenom matchen och är helt på det klara med vad som gick fel och tänker göra allt för att inte begå samma misstag igen. Fredrik Johansson säger att det är alltid kul att möta V/R, det brukar ju alltid bli bra matcher både här i Nyköping och på ön.

Några förändringar är det i truppen jämfört med i onsdags. Ånelöf är på utbildning och kommer därför att missa matchen. Markus Berg och Viktor Sallhag ligger sjuka och kommer inte att var med heller. Ett litet ? för Selin, om han är med eller inte bestäms i morgon efter värmningen.

Vem som står i morgon bestäms även det efter värmningen. Men jag skulle gärna se Ekeberg mellan stolparna. Vi måste hålla igång båda och efter vad jag hört så övertygade inte Svensson i onsdags.

Just det faktumet att V/R hittills inte förlorat den här säsongen och att NH gjorde en riktigt dålig match senast tycker jag borde peka på hemmaseger i morgon. Liten för hög tuppkam på gästerna samtidigt som Nyköping kommer att vara 100% fokuserat kommer fälla avgörandet. Jag kan såklart vara riktigt fel ute men jag vet ju vad NH kan åstadkomma i sina ljusa stunder och bara domare Henrik Wålin är vaken tror jag att det kommer gå vägen. Nyköping får även en slant i nästa stycke.

**********

Att förvalta en 1000-lapp


Efter gårdagens miss av Borås återstår nu 1300 riksdaler. Blir återigen en trippel som jag chansar lite med.  

Kumla – Vimmerby 2 (2,45) Ska det lossna för favoriten Vimmerby? Kanske!
Vallentuna – Huddinge 2 (1,60) Huddinge är bättre helt enkelt och inte förlorar man 4e raka?
Nyköpings Hockey – Visby 1 (2,00) Läs ovan.

Totalt odds 7,84 x 100:- Ev utdelning784:- Kvar i kassan efter dagens spel 1200:-

5 kommentarer:

  1. Du skriver att Visby spelar "fartfylld och fysiskt som vanligt". Undrar om NH-laget också tror det... VR har aldrig spelat den här typen av hockey förut. Faktum är att ingen jag sett på div1-nivå har gjort det förut. Som en svärm bålgetingar i tre perioder. Får VR till spelet så blir det en grym match som jag har svårt att tro att NH kan stå emot. När NH:s spelare har syra i benen i tredje kommer VR fortsätta som om det precis varit nedsläpp och jaga, stressa, pressa, trycka och SKJUTA. Räkna med minst 40 skott på mål från VR!

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHA Humor. Bålgetingarna som aldrig skådats i Div1 verkade inte svärma så värst. De 40 skotten du utlovade verkade missa målet, i alla fall de flesta. Svärma vidare vetja.......

      Radera
    2. Ja, det var tydligen ingen vidare match från Visbys sida. Men varför låter du så skadeglad mot mig? Jag försökte bara höja ett varningens finger efter att ha sett dom i både Huddinge och Åker och då var dom något helt utöver det vanliga vi är vana vid i Division 1. Nyköping inräknat men idag verkar dom helt tappat gnistan.

      Radera
  2. Nej. Jag skriver ful vedhuggarhockey precis som vanligt.

    SvaraRadera
  3. Oroar mig mest för att Svensson ska stå när går dom ut med vilken målvakt som ska vakta kassen? Står Svensson så kan man ju lika gärna stanna hemma. Kan köpa tränarens argument i SN att dom lät Svensson stå kvar trots att han sög för att han skulle "få spela sig tillbaka" mot åkers men satans så klantiga puckar han tappar in mm Borde ju bli bänkad i 10 matcher minst!!!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.