30 september, 2012

Vinst, seger och seger


Foto: Zelda Ringström
 
 
Idag gick allt bra. Vi börjar i Rosvalla där A-laget tog emot hittills obesegrade Visby/Roma. Jag hade förväntat mig en ful match och massor av utvisningar. Jag fick vad jag hade förväntat mig, till viss del. Vedhuggarhockeyn var inte lika mycket hugg och slag som det brukar vara när Visby står för motståndet. Men gotlänningarna spelar hela tiden på gränsen eller över gränsen. Tur då att hemmalaget var på tårna redan från första nedsläpp.

Jag gjorde en lista för ett tag sedan där jag hade en ochsamma spelare som både femma och etta på min lista. Den spelare jag menar gjorde inte mig besviken. Herr Abrahamsson är och kommer att förbli en stor skitstövel. Tur för alla motståndare att han förstör mer för sitt lag än vad han gör nytta. Priset tar han när han slaschar Axbom när spelarna är på väg in på isen inför andra perioden. Ok jag erkänner att jag missade det men det fanns många som såg tilltaget. Abrahamsson berör, helt jävla klart.

3-0 målet är hockeygodis och jag uppmanar alla att gå in på lokalsporten.se och kolla klippet från matchen.

En riktigt ful tackling av Jonathan Johansson höll på att gå riktigt illa för Robin Axbom. Matchstraff för Johansson medans Axbom kunde spela vidare. Såna tacklingar är inte ok och det tillhör inte spelet. Fegt och farligt är inte samma sak som att spela tufft och fysiskt.

Det såg darrigt ut efter gästernas reducering trots att Fredrik Johansson vägrade erkänna det efter matchen. Men jag måste hålla med Johansson om att det såg förhållandevis stabilt ut i egen zon i det stora hela. Matchen slutar alltså 4-1 och om jag ska sammanfatta matchen med ett enda ord får ordet bli

Övertygande!

**********

J18 skrällvann mot SDE HF på bortaplan under kvällen. 4-3 blev slut resultatet och man avgjorde matchen när klockan stod på 19.12 i sista perioden. Jäkligt starkt av grabbarna. I och med segern är man bara tre poäng från den åtrovärda platsen till J18 allsvenskan. Nu är säsongen lång och det återstår många matcher. Men skall man vara med i racet när det drar ihop sig måste man skrälla under resans gång. En bra start på serien, helt klart.

*********

Att förvalta en 1000-lapp


Huddinge, Nyköping och Vimmerby gjorde vad jag hade hoppats på. Det betyder 784 sköna kronor in på kontot. Vilket betyder att det nu finns 1984:- (+984 på två veckor) att spela för. Bra start även där.

3 kommentarer:

  1. Bevittnat första matchen för säsongen. Det jag kan tycka om årets upplaga av nh är (har ju visserligen bara sätt en match, men en del tendenser såg man ju direkt): nh känns mer som en maskin nu än tidigare, som ett homogent lag där ingen riktigt sticker ut. Bra med jämna femmor, men vem kliver fram och avgör de svår matcherna efter jul?

    Sen tycker jag Lehmann ser ut att vara ett sparkapital. Den killen med bättre spelare runt sig och bättre motivation då kan han vara ruskigt bra. Låt inte den killen försvinna i nån tredje femma.

    Joni Lindlöf var en besvikelse att se framåt, tung åkning och rätt lamt skott MEN defensivt var han bättre än jag trott.

    Byström, syns att han är en välskolad lirare som inte gjorde många misstag!

    Ska bli kul att följa årets nh och se vad det blir av det!!

    SvaraRadera
  2. Håller med dig i mycket men om du tittat på laguppställningen så kommer ingen att försvinna i en tredje femma. NH har tre och snudd på fyra femmor som är kapabla att producera väldigt bra. Spelare som Tornberg, Berg och Lehman är långt ifrån några dussinlirare och kommer att producera under säsongen. Tror inte att NH har haft fyra så här jämna femmor sen man åkte ur HA. Ge det här laget lite tid så tror jag på KS framåt våren. /Räkan

    SvaraRadera
  3. Det här är ju ganska fin statistik, det kan man vinna matcher på.

    Penalty Killing
    Rk Team GP DVG. PPGA PK% TSH M:S SHGF
    1 NYK 6 18 0 100.00 32:51 32:51 1
    2 VIS 6 30 5 83.33 53:01 10:36 0
    3 VäIK 6 34 6 82.35 60:01 10:00 0
    4 WIN 6 26 5 80.77 43:06 08:37 0
    5 STR 6 27 6 77.78 50:51 08:28 1
    6 BOT 6 31 7 77.42 51:41 07:23 0
    7 HUD 6 31 7 77.42 51:09 07:18 1
    8 JÄR 6 36 9 75.00 59:27 06:36 1
    9 IFV 6 29 8 72.41 49:22 06:10 1
    10 NAC 6 29 10 65.52 40:50 04:05 0


    / Jonas

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.