27 april, 2013

Ett kap!


Emil Jidskog blev alltså första målvakt att krita på. Den kom som en rejäl överraskning för mig måste jag erkänna. Jag har nog varit lite för insnöad på Dahlbom att jag inte ens tänkt åt något annat håll.
 De personer jag har pratat med har endast lovord att ösa över mig gällandes Jidskog. Själv har jag väldigt dålig koll på honom. De gånger NH och Huddinge möttes förra säsongen stod Pascal i kassen förutom de där första fem minuterna uppe i Björkängshallen i allettan och då imponerade inte Jidskog direkt. Något han själv skrattar åt så här i efterhand. Ganska komiskt att Jidskog hamnar i NH efter de enda fem minuter man sett av honom.

Att Jidskog haft flera anbud från allsvenskan att ta ställning till vittnar dock om att det är en bra målvakt som kommer till Nyköping nästa säsong, och så här kommenterade en Huddingesupporter värvningen:

 




 
 
 
 
 
 

 
 

En annan initierad person vill också hylla Emil och framförallt hans inställning och träningsvilja som var enastående och vida överlägsen Pascals sägs det, ett kap! Enligt dena källa. 

Självklart är det Fredrik Mälberg som har den största delen i den här värvningen. Han om någon har ju koll på Emil och enligt Mälberg hamnade Emil i Huddinge lite av en slump förra säsongen och resultatet blev ju väldigt bra. Mälberg anser att Jidskog är en en matchvinnare och en spelare NH behöver. Låter bra och jag får som sagt var lita på det eftersom jag inte (som vanligt) har någon koll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.