18 april, 2013

Mälberg en viktig byggsten

Ja det blev alltså Mälberg som kommer träna NH de kommande två åren. Det här blir ett kort inlägg eftersom dagen, kvällen och snart natten och även morgondagen kommer bli rätt hektiska för min del. Jag får helt enkelt skriva mina tankar om Mälberg under stundande helg.

Ett jävligt bra besked i dag med Mälberg i alla fall. Helt klart det rykte som kan betraktas som seriösa som jag hade hoppats allra mest på. 2+1 år är kontraktet skrivet på och jag tror verkligen på det här. De delar av sportgruppen jag träffade tidigare denna afton såg väldigt nöjda ut och så även Gresse som förmodligen var glad över att slippa delta i försäsongsträningen med Mälberg. Den viktigaste byggstenen är på plats. Nu blickar vi framåt gott folk.

12 kommentarer:

  1. Detta käns riktigt bra en målinriktad tränare som inte nöjersig att göra bra resultat utan siktar högre,det behöver vi.Nu kan NHs silly börja:)NH@re

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt intressant med Mälberg som tränare!
    Kul med en ung tränare med stora ambitioner och som inte bara likt en papegoja match efter match står och dravlar om "ödmjukhet inför uppgiften" och "vi kommer inte upp i våra normala standard".

    Med Mälberg hoppas jag att det blir ord och inga visor. Han säger själv att han är kompromisslös som tränare. Precis vad NH behöver, slut med svågerpolitik där man lever på gamla meriter.

    Tycker det är ett riktigt fint kvitto när man på tre säsonger lyckas ta Huddinge till kvalserien två gånger. Dessutom med den spelarbudget och det materialet som fanns att förfoga över. Också mycket positivt att Mälberg är en person som sticker ut hakan och har höga målsättningar. Med Huddinge sa han att dom skulle upp i allsvenskan under hans tid. Nu lyckades han inte men att bara ha det som målsättning med det materialet dom har haft är kaxigt och BRA!

    Skulle vara mumma om han kunde få med sig lite bra killar nu till NH.

    SvaraRadera
  3. Det här var väl synd.....
    http://hockeyettan.com/2013/04/19/olofstrom-varvar-fran-nykoping/

    SvaraRadera
  4. Tycker inte att det berör det minsta att Byström lämnar NH. Tyckte inte Byström tillförde mycket i spelet. Han har fin skridskoåkning men det är faktiskt allt.

    Han hamnade allt som oftas nere i sarghörnen, var överkonstruktiv, tog sig sällan rakt in på mål och var relativt vek i det fysiska spelet. Övertygad om att det finns mängder av spelare som kan fylla hans plats.

    Inte alls imponerad över Byström och höjer inte ens på ögonbrynet att han lämnat NH. Den typen av spelare hade NH för många av den gångna säsongen och då slutade det som det gjorde!

    SvaraRadera
  5. en tränare e en den, men glöm inte att huddinge har en helt annan dimension i sina ungdomsled där hela laget kommer under ifrån. så det är nog inte bara!

    SvaraRadera
  6. Tror inte att Mählberg får med sig några spelare från Huddinge. Snarare lär det vara oroligt i NH likt Huddinge de senaste åren. Flertalet spelare som slutar under säsongen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är spelarna själva som varit med och tagit fram tränarprofilen. Jag tror inte att du behöver vara jätte orolig där. Sen är det ju så att NH vill upp inom ett par år och vill man vara med på den resan så är det hård träning som gäller. Annars kan man kontakta Järfälla för de lär behöva spelare.

      Radera
    2. Tror inte det är hård träning som skrämmer iväg en del spelare utan ledarskapet som det stod om i tidningen. Jag känner inte Mälberg eller har någon insyn i Huddinges verksamhet. Det jag tolkar från intervjun på SN och den på hemsidan att han är av den lite gamla skolan i sitt ledarskap. Att det är hans väg eller ingen väg. Det är nog det som skrämt iväg en del spelare. Personligen får jag inga bra vibbar av det som stod i tidningen. Jag tror att det kan bli en maktkamp i början mellan vissa spelare och tränaren. Då menar jag de äldre spelarna som Bröms, Kim, Axbom (om han nu tillhör de äldre). De yngre tror jag kommer bara och köra ändå.bI detta fall tror jag att tränaren sitter grymt säkert eftersom det är sportgruppen som gjort värvningen. Jag hoppas att jag har fel, men som jag sa tidigare så får jag dåliga vibbar angående hans ledarskap som det presenteras i de intervjuer.

      /Enånittio

      Radera
    3. Tycker ändå vi ska vara positiva tills motsatsen bevisas!! Han är en bra, hård tränare! Han har gjort stordåd med Huddinge och som sagt passar det inte vissa spelare så tycker jag dom ska sållas och spela i ett lag där dom inte har så stora krav!!

      Radera
  7. Men tror nog Mälberg är exakt vad Nyköping behövt och att om det blir oroligt och folk slutar så är det just dom som man borde gallrat ut tidigare som inte vill träna fullt ut eller som tror att dom ska ha en garanterad plats i 1a linan hur dåligt det än går.

    Jag ser hellre ett ungt lag som tar i fullt ut men kanske inte räcker till än ett lag med spelare som inte ger 100% i varje match men är tillräckligt bra och kan vinna på rutin.

    Självklart vill jag ha kvar alla spelare men bara säger att om det visar sig vara vissa som inte ställer upp på de höga kraven som Mälberg ställer så tycker jag att dom kan röra sig vidare å isf ersättas av juniorer även om det skulle betyda att vi inte tar oss till Allettan ens.

    Vi har varje år haft en supertrupp med div.1-mått mätt men ändå inte tagit oss vidare pga som jag sett på det hela att vissa klasspelare underpresterat. Laget har inte jobbat som en maskin som går åt samma håll, lite för mycket solofolk som någon skrev om Bysarov. Han va duktig men fick inte så mycket uträttat åkte mycket solo enligt mig.

    Hoppas på en genuint lag i år så som 3e kedjan kändes så skulle alla kedjor funka ^^

    SvaraRadera
  8. Jag instämmer med dem som anser att det har varit tillräkligt med demokrati i NHs omklädningsrum. Dags att någon tar tag i ledarskapet och LEDER laget i den riktning man vill gå. Det funkar i grundserien men när det börjar bli tuffare så krävs det en ledare. Min personliga åsikt men ändock. Det här blir bra.

    /Räkan

    SvaraRadera
  9. Jag tror inte att ni behöver oroa er för Mälbergs ledarstil. Visst, det stämmer säkert att många spelare lämnat oss för att de inte drar jämt med honom men man ska också komma ihåg att det vi kan erbjuda i Huddinge är goda förberedelser, inte så mycket pengar. Om då en spelare inte vill eller kan lägga ner den tid som ledarstaben kräver så väljer självklart spelaren att lämna mitt under säsongen.

    Oavsett vad så har det mesta som Mälberg tagit i hittills blivit bra. Jag kommer att backa honom att lyckas enda högst upp i seriesystemet tills jag ser något annat, trots att jag håller på Huddinge.

    Både Huddinge och Fredrik ville pröva något nytt, nu går vi vidare med Nichlas Falk. Ska bli spännande att följa båda klubbarna.

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.