28 november, 2012

Dramatik kring strecket


Dramatiken fortsätter. Nyköping bortabesegrade Åker med 2-1 och såg därmed till att lagen under strecket fick chansen att gå förbi brukslaget. Vallentuna tog chansen när man satte Botkyrka på plats genom att vinna med 6-2. Väsby spelar ju på fredag på Gotland och har chansen att även de gå förbi Åker även om jag inte tror att chansen är speciellt stor. Men hungriga vargar jagar bäst som man säger. Järfälla som jag förövrigt satte mina slantar på i kväll förlorade mot Nacka trots att laget haft tvåmålsledning två gånger i matchen. Dåligt och där försämrade laget sina chanser rejält trots att laget fortfarande har en minimal chans.

Huddingesupportrarna satt med hjärtat i halsgropen ända tills Niklas Heinerö sätter 4-3 med mindre än minuten kvar tills OT. Sen gör Huddinge även 5-3 i tom kasse. Därmed kan jag nästan lova att Huddinge slutar topp 4 och gör Visby/Roma och Nyköpings sällskap till allettan.

Tränare Fredrik Johansson var nöjd med tre poäng och med Johan Svensson och tredjeformationen direkt efter matchen. En slätstruken match sa han. Konstigt när Åker har allt att spela för.  Nu har ändå Åker ödet i egna händer och jag tror att de kommer att reda ut problemen. Men nog saknar laget bröderna Persson i kväll.

Jag börjar redan nu att blicka framåt mot söndagens match mot Visby/Roma. Känslan säger att båda lagen verkligen vill visa att just de är det bästa laget i Div1D. Då lär det bli åka av. High Chaparral som Fredrik Johansson siade om. Härligt!

2 kommentarer:

  1. http://youtu.be/r3YiiNmEshc

    Lite humor på åkerspelaren som hugger Johan efter slutsignalen och sen får stryk av densamme. Nästan något att skicka in för granskning, även om det knappast lär göras något.

    Det roligaste är ändå kommentarerna från läktaren. Två genanta missar i ett.
    /G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hör inte vad han säger där G, men jag tycker att det låter som att han säger:"nej jag har traktorn igång så jag måste skynda mig ut innan diseln tar slut."

      /Nicklas

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.