25 november, 2012

Ett fall framåt, för mig i alla fall


Nyköping har blivit Huddinges mardrömsmotståndare. Vad jag vill minnas brukade det vara tvärtom? En ok match i en och en halv period av hemmalaget, annars kändes gästerna hetare trots att de såg ut att gå på valium när de ändrade isen aningen sent innan matchen.  När matchen väl drog igång var NH hetast i inledningen men sen tog Huddinge över rejält. 1-0 till Huddinge efter första kunde lika gärna varit 2 eller 3-0. I andra blev det bättre tempo på matchen och när Huddinge gick fram till 2-0 kändes det svårt. Trots reducering av Gunnarsson (hans första i NH) kunde Huddinge göra 1-3 direkt. Ridå? Nej Ånelöf fick revanschera sig efter missen på 1-0 målet och sen hade Nyköping 3-3 inne, trodde de flesta men det målet dömdes bort. Rätt eller fel? Jag är ju enögd så jag tycker att det var bedrövligt av domaren, men enligt klubbchefen Moström så var det helt rätt beslut av domaren. Gå in på lokalsporten.se och döm själva.

I sista kommer Nyköping ut som ett helt annat lag och gör således 3-3 och 4-3 och naturligtvis tvingas Huddinge att gå all in. 4-3 målet är ett snyggt mål av Markus Berg som är en av isens absolut bästa i kväll tillsammans med Adam Thim. I samband med 4-3 målet får jag ”en nära döden upplevelse”. Jag ska ställa mig upp och applådera Berg men på något sätt fastnar min fot under stolen och jag faller framåt, knuffar min granne framför så han får samma ”nära döden upplevelse”. Ett sår i handen och ett ömmande knä blev resultatet. Ett tag kändes det som att alla bakom oss applåderade mig men i efterhand inser jag att det vackra målet drar ner applåderna och att folk antagligen bara skadade på huvet åt mig. Nog om detta.

Johan Svensson gör några underbara räddningar i Huddingepressen på slutet och Anton Byström kan sätta 5-3 i öppen kasse.

**********

Att förvalta en 1000-lapp


Det gick inte så bra. Det var bara Mariestad som infriade mina förväntningar. Men jag tar nya tag, lita på det.

**********

Kvällens övriga resultat:

Åker – Visby/Roma 4-5.  V/R ledde med 5-1 inför tredje men Åker vara nära att kämpa sig till OT. Nu har Åker två poäng ner till jagande lag och spänningen runt strecket stiger.

Botkyrka – Wings 2-3. Tränarbytet gav effekt direkt när Wings bortabesegrade BOT.

Väsby – Nacka 8-2. Stora siffror när Väsby fortsätter kampen om 4:e platsen. Laget ledde med 4-0 redan efter 9 minuter. Undrar om båtresan satt kvar i benen hos Nackaspelarna?

Järfälla – Vallentuna 2-1 efter straffar. I och med det resultatet är det tre lag som jagar Åker. Järfälla, Vallentuna och Väsby ligger alla inom tre poäng bakom och jagar vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.