10 november, 2012

Johansson lovade revansch


Morgondagens match blir viktig. Det blev ju som bekant 11 raka 3-poängare och det är grymt. Tror inte att någon hade trott på den utvecklingen efter seriepremiären mot Väsby för två månader sedan. Men sättet man förlorar i onsdags ger mig en viss känsla av oro. Som sagt inte för att man förlorar utan mer sättet man gör det på. Ett par spelare får godkänt, men de allra flesta får underkänt. Tänker inte dela ut några betyg och jag vet att grabbarna själva vet vilket betyg de är värda.

Ingen jag pratade med i spelargången efter matchen var nöjd. Fredrik Johansson lovade att Nacka skulle få smaka på revanschlustan i Nyköpingsgänget. Då är det dags att visa den med besked. Nackas till ytan lilla rink borde inte passa NH. Det blir lite lättare för försvarande lag att backa hem och göra det trångt för spelförande laget. Men samtidigt spelar ju Nyköping ett rakare spel numera så det kanske jämnar ut sig, men jag tror att det kommer bli viktigt att få första målet, då måste Nacka flytta upp laget och därmed ge lite mer utrymme till NH.

Petter ska vara tillbaka och även om han inte kommer att spela för fullt redan nu så ser det bättre ut på skadefronten. Tornberg beräknas vara tillbaka om en vecka men jag räknar med att det kan ta lite längre tid än så. Bröms är på is men är inte med på övningarna utan mest för att känna på det. Norberg skall enligt informationen jag fått inte vara helt 100 ännu. Fortfarande lite känningar av hjärnskakningen så för Johans del blir det att snällt vänta. Inte bra men betydligt ljusare än för bara någon vecka sedan. Ånelöf är ju som bekant borta på utbildning igen.

Hur matchen kommer att sluta? Det blir bortaseger med 4-2 och en ny segerrad kommer att påbörjas. Berg, Axbom, Eklund och Bjuhr blir målskyttar. Glöm inte att matchen går att ses på webben.


**********

Missa inte Skoglunds match i kväll på Tv10. 20.55 börjar sändningen. Kan bli en riktigt bra match då motståndet är det bästa Erik mött hittills. Jag är optimist, tror att matchen går över alla ronder men en säker seger på poäng.

*********

Att förvalta en 1000-lapp


Som jag antydde i mitt förra inlägg så blir det lite tuffare satsning den här rundan.

Återkommer i morgon med mitt bergsäkra tips. Ta rygg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.